Noen Ahus damer her da?

Bakekakesøte

Forelsket i forumet
Noen som skal føde der ogevt har fødet der? Hørt at man blir sendt på barselhotellet hvis man har en ukomplisert fødsel og alt går bra med babyen. At man ikke er på barselavdelingen i det hele tatt? På hotellet er man jo helt alene og man får jo ikke hjelp hvis man skal dusje, så noen kan se til barnet!!! Noen erfaringer? Jeg har kun født på den gamle avd så jeg vet ikke hvordan det nye er. Men barselavd der får man hvertfall hjelp til sånne ting, hvis man trenger å hvile så ser sykepleierene til barnet hvis det trengs. (ikke at jeg brukte de til det men man vet jo aldri om man føler man trenger det)

Jeg tilhører ahus, så får se hvor jeg vil føde! Fødte der sist, men da i det gamle sykehuset...

Men å dusje uten å passe babyen bør da ikke være noe problem, disse små sover så mye den første timen atte! [:D]

Det ordner seg nok! [:)][:D][;)]

Hvordan vet man hvor man skal føde? Er det der man får UL? Er førstegangsfødende, så jeg har ikke så mye peiling på dette :P

ORIGINAL: Sols

Hvordan vet man hvor man skal føde? Er det der man får UL? Er førstegangsfødende, så jeg har ikke så mye peiling på dette :P

Når du har time hos fastlegen hjelper han deg med å søke! man må søke om fødeplass på et sykehus og kan velge hvilket selv! [:D]

ORIGINAL: Wibe^

Jeg tilhører ahus, så får se hvor jeg vil føde! Fødte der sist, men da i det gamle sykehuset...

Men å dusje uten å passe babyen bør da ikke være noe problem, disse små sover så mye den første timen atte! [:D]

Det ordner seg nok! [:)][:D][;)]

Men har man egen dusj på rommet da? [:)]

Hei!
Jeg fødte på nye ahus i april 2009.

Jeg var på vanlig barselavd, men det var sikkert pga at jeg tok keisersnitt til slutt. Jeg har litt blandede erfaringer med ahus fordi jeg var i fødsel i fem dager før jeg fikk ks! Vannet gikk fredag og jeg ble satt på kur mandag. Først onsdag kveld kom snuppa med keisersnitt. Men det er veldig sjelden det går så tregt. Ikke bli redde av dette. Jeg fikk naturlig nok et litt mindre koselig møte med en lege, som absolutt skulle ha meg gjennom en vanlig fødsel. Men ellers var jeg veldig fornøyd.

Det er dobbeltrom hele veien der såvidt jeg vet. Jeg var noen dager alene og et par dager sammen med ei til. Vi delte bad og det gikk helt greit.
Jeg synes de var veldig flinke på basen jeg var i, eller reder som de kaller det.
Avdelingen er delt opp i soner med rundt fire rom og et "vaktbur" til de som jobber i ditt rede.

Da jeg skulle dusje tok de snuppa med inn på undersøkelsesrommet. Der sover det også en del bebiser som er urolige om natta og de som ligger i lyskasse (og det var veldig slitsomt å bo vegg i vegg med det rommet. Når snuppa sov hørte jeg som regel noen andre som illskrek på det rommet... Men jeg overlevde).
Melka mi kom litt sent igang pga snittet så en natt sov snuppa et par timer på undersøkelsesrommet. Da fikk jeg noen timer med søvn og hadde mere krefter til snuppa.

Jeg vet ikke hvordan det er på barselhotellet. Jeg tror ikke man er totalt overlatt til seg selv der. I verste fall får en ta med bebisen inn på badet. Det er plass til en babyseng der inne[:)]

jeg skal ikke føde på AHUS men fødte i Tromsø for snart 16mnd siden, og det er samme "system" der.
Etter fødselen lå jeg 4 timer på føden. Der dusjet jeg mens pappaen koste med babyen. han ble født klokka 02.16, og klokka 6 gikk vi over til barselhotellet. dr sjekket vi inn og fikk nøkkel. En barnepleier kom inn på rommet rett etter vi kom og visst oss "rundt". men på grunn av at det var tidlig morgen og vi ike hadde sovet på lenge lenge ville vi sove med en gang så hun skulle komme tilbake etter noen timer.
Det henger sånn knapp der så man kan ringe på om det er noe. de kom også innom 1 gang om dagen for å se til oss. og var det noe vi lurte på kom de inn med en gang.

Dusjing var inge problem for man har egent bad på hvert rom. Og babyer sover jo mye de første dagene.. (ikke vår riktig nok)[:-]

på dag 3 gikk vi til barselavdelingen og hadde legesjekken før vi ble skrevet ut[:)]

Jeg skal også føde på A-hus, men som mange andre av dere
er jeg førstegangsfødende...

Håper da vi får litt hjelp og slikt, det tror jeg vi trenger.. =)

ORIGINAL: Spent22

Jeg skal også føde på A-hus, men som mange andre av dere
er jeg førstegangsfødende...

Håper da vi får litt hjelp og slikt, det tror jeg vi trenger.. =)

Man får nok den hjelpen man trenger! Personalet der var KNALL når jeg var der! [:D]

Og personalet er jo det samme, men endel annerledes opplegg etter det nye sykehuset ble til! [:)][:D]

Jeg var ikke fornøyd med barsel på den gamle avd. Hvis man skal få noe hjelp må man henge i tråden og sånn er ikke jeg ( så kan sikkert skylde meg selv) Men lå på rom med 3 andre som dro i tråden hele tiden og jeg så hvor oppgitte sykepleieren var så jeg dro ikke en gang. Dagen etter fødsel kom det ei som lurte på om jeg hadde skiftet bleie og det hadde jeg jo ikke for jeg hadde jo ikke fått omvisning eller blitt vist første stellet. Siden jeg fikk beskjed om at det ville komme noen å gjøre det sammen med meg så ville jeg jo ikke mase. Men kommer nok til å ha litt mer erfaring og føle meg litt tryggere denne gangen. Men som førstegangsfødene synes jeg, jeg fikk elendig oppfølging. Men utreisesamtalen med ei koselig sykepleier var kjempe fin, skulle ønske hun jobbet inne på barsel... [:)] Det er noen som rett og slett ikke passer å jobbe der, som tar den jobben bare for å være en helt vanlig jobb. Noen var så vidt de så på deg og hørte på deg, mens andre tok seg tid[:)] Så litt blandet følser med å føde på A-hus. Men kommer ikke til å velge noe annet heller. [;)]

Jeg fikk beskjed av barnepleieren å ringe på hver gang jeg skulle amme, så jeg skulle få det til bra før vi dro hjem. Helt knall dame. Men da jeg fikk ei til på rommet fikk jeg ikke så mye hjelp. Hun var totalt hjelpesløs og hadde en baby som gråt hele tida. Hun lå ytterst, så selv om jeg ringte på, hjalp de henne med en vilter baby....

Det teiteste med det nye og moderne sykehuset er at det er dårlig nattlys der. Det er enten full belysning eller så må du logge deg inn på pc'en for å skru på nattlyset. Noe så teit! Det er ikke så veldig enkelt å måtte logge seg på når du har en baby som vil ha mat der og da. En lite gjennomtenkt ordning.
Vi hadde badedøra på gløtt så vi kunne se litt i stupmørket...

Mulig det er lurt å ha med hodelykt[:)] Hihi!

ORIGINAL: *prøvedokka*

Jeg fikk beskjed av barnepleieren å ringe på hver gang jeg skulle amme, så jeg skulle få det til bra før vi dro hjem. Helt knall dame. Men da jeg fikk ei til på rommet fikk jeg ikke så mye hjelp. Hun var totalt hjelpesløs og hadde en baby som gråt hele tida. Hun lå ytterst, så selv om jeg ringte på, hjalp de henne med en vilter baby....

Det teiteste med det nye og moderne sykehuset er at det er dårlig nattlys der. Det er enten full belysning eller så må du logge deg inn på pc'en for å skru på nattlyset. Noe så teit! Det er ikke så veldig enkelt å måtte logge seg på når du har en baby som vil ha mat der og da. En lite gjennomtenkt ordning.
Vi hadde badedøra på gløtt så vi kunne se litt i stupmørket...

Mulig det er lurt å ha med hodelykt[:)] Hihi!

He he he hodelykt stilig.. Synes jeg ser meg selv sitte å amme med hodelykt... :) Bør jo være noen nattlamper der da.. Kan skjønne at det er håpløst å gå inn på pc for å skru på lyset.. Hørt det er noen som brukte tv som lys [:)][:D] Hodelykt er notert på bagliste [:D]

ORIGINAL: Bakekakesøte

Jeg var ikke fornøyd med barsel på den gamle avd. Hvis man skal få noe hjelp må man henge i tråden og sånn er ikke jeg ( så kan sikkert skylde meg selv) Men lå på rom med 3 andre som dro i tråden hele tiden og jeg så hvor oppgitte sykepleieren var så jeg dro ikke en gang. Dagen etter fødsel kom det ei som lurte på om jeg hadde skiftet bleie og det hadde jeg jo ikke for jeg hadde jo ikke fått omvisning eller blitt vist første stellet. Siden jeg fikk beskjed om at det ville komme noen å gjøre det sammen med meg så ville jeg jo ikke mase. Men kommer nok til å ha litt mer erfaring og føle meg litt tryggere denne gangen. Men som førstegangsfødene synes jeg, jeg fikk elendig oppfølging. Men utreisesamtalen med ei koselig sykepleier var kjempe fin, skulle ønske hun jobbet inne på barsel... [:)] Det er noen som rett og slett ikke passer å jobbe der, som tar den jobben bare for å være en helt vanlig jobb. Noen var så vidt de så på deg og hørte på deg, mens andre tok seg tid[:)] Så litt blandet følser med å føde på A-hus. Men kommer ikke til å velge noe annet heller. [;)]

Mulig det har mye å si om man er førstegangsfødende eller ikke, for sånn du forklarer nå følte jeg det med førstemann som jeg fødte på elverum sykehus. Barsel der hjalp meg ikke med NOEN ting... Men på ahus fikk jeg bra hjelp, og det kan jo hende det var fordi jeg "sto mer på kravene"! [;)][:)]

Back
Topp