Noe tips til smokketilvenning...

Anna Panna

Glad i forumet
Høres sikkert helt bakvendt ut...men trenger råd fra dere som kanskje kan hjelpe meg til å få prinsessa til å ta smokken...
Hun har et helt villt sugebehov... men vi likke ta hverken smokk fra mam(?!) sånn 0-2 mnd som er kjøpt på apoteket.. og ikke smokk fra navnesmokken.no
Har også prøvd ei "sugge" fra storebror uten hell også... hadde på bitte litt malt et par dager og, bare for å "FRISTE" litt...men det eneste som tilfredstiller frøkna er puppen- noe som resulterer i nkså såre pupper etterhvert.''

Har noen 1000 kroner tipset til meg [:D]
Men storebror var det 0 problem.. bare satte den inn - og siden har den sittet der[;)]

Prøv alle smokkene som er..det måtte vi hvertfall gjøre med storebror, og i hele hans smokkeperiode var det kun èn type smokk som var bra nok. Husker ikke merket, men det var en sånn med "knekk" på tuten.

Prøv å dypp smokken i litt sukkervann [;)] Det pleier som regel å være veldig populært [:D]

Ja - kanskje jeg kan prøve det i stedet... når malt ikke var suksess...
Hun brekker seg liksom av smokkene... og vil liksom ikke suge på de.. 0 interesse.
Egentlig er det jo bra... men hun har jo tydelig et veldig stort sugebehov...
Noen ganger når jeg ammer.. suker hun litt, også skriker hun liksom i.
Akkurat som om hun er mett,men må suge liksom... melka bare renner ut av munnen hennes.
Allikevel er hun som sagt som besatt av å suge på noe..  Slitsomt.

ORIGINAL: MariaR83

Prøv å dypp smokken i litt sukkervann [;)] Det pleier som regel å være veldig populært [:D]

Prøv å la henne sutte litt og litt på den før helle er inni munnen..
Ta mm på den.
Kos utenpå smokken når den er i munnen. Sånn lett tapping/jevn puls takt/el stryk alt ettersom hva hun liker.

ORIGINAL: Anna Panna

Ja - kanskje jeg kan prøve det i stedet... når malt ikke var suksess...
Hun brekker seg liksom av smokkene... og vil liksom ikke suge på de.. 0 interesse.
Egentlig er det jo bra... men hun har jo tydelig et veldig stort sugebehov...
Noen ganger når jeg ammer.. suker hun litt, også skriker hun liksom i.
Akkurat som om hun er mett,men må suge liksom... melka bare renner ut av munnen hennes.
Allikevel er hun som sagt som besatt av å suge på noe..  Slitsomt.

ORIGINAL: MariaR83

Før vi kjøpte smokken (dvs første dag etter vi kom ut i fra sykehuset), måtte Lucas suge eller sutte på noe heeele tiden!! Fryktelig slitsomt!! Så skjønner deg veldig godt! Og jeg var så sår og øm i puppene at jeg måtte bite tennene hardt sammen for ikke å hyle hver gang jeg skulle amme han. Lucas tok smokken med en gang da, og de ble fort bestevenner. Men den siste uken har han faktisk ikke vært så interessert i smokken..men har ikke anelse om hvorfor!?

Kjøp Nuk sine. De er forma, ikke slik runde. De har en slags form som nippelen får etter at bebissen har sugd på den. [:)]

Oki.
Ser de selger de på Ringo lekebutikk,så på tirsdag skal det handles og kokes.
X fingrene for at hun tar den....
Ellers er det et par pupper til salgs snart

ORIGINAL: Grete71

Kjøp Nuk sine. De er forma, ikke slik runde. De har en slags form som nippelen får etter at bebissen har sugd på den. [:)]

ORIGINAL: *eim*

ORIGINAL: Grete71

sign denne jeg...
fikk beskjed på sykehuset om at det var denne smokken som var mest lik brystvorta!!

Mine har også bare tatt nuk i starten. Vi prøvde "alle" typer, men nuk var tingen.

Back
Topp