Noe sterkere enn paracet??

~haremamma~

Elsker forumet
Har bihulebetennelse. Drit ondt. Men paracet tar ikke smertene, ikke litt en gang[:(]
Har fått pencillin hos legen. Men det e jo ikke smertestillende.
Er det noe man kan ta som gravid som virke bedre enn paracet??

fikk du kun penicillin? ikke rhinoxin? den går mer direkte på bihulene...

ville ringt legen og hørt hva du kunne ta. evt hyppigere el større dose paracet,etter avtale med legen

Du kan få paralgin forte, men ville hørt med legen først om det ok [:)]
jeg fikk iallefall det når jeg hadde brukket armen å var gravid[:)]

Ibux skal virke annerledes og bedre på bihulebet enn paracet.. Veldig bra å bruke ibux mot verking. Anbefaler deg å prøve det.. :)

ORIGINAL: blingbling

Ibux skal virke annerledes og bedre på bihulebet enn paracet.. Veldig bra å bruke ibux mot verking. Anbefaler deg å prøve det.. :)

skal vel ikke ta ibux som gravid?

ORIGINAL: ohBaby!

Nei man skal ikke det. Skal ringe legen i telefon tiden å høre om jeg kan ta 2 stk 500 mg paracet i slengen..

ORIGINAL: ~HannahSofiesMamma~

Nei man skal ikke det. Skal ringe legen i telefon tiden å høre om jeg kan ta 2 stk 500 mg paracet i slengen..

Trenger ikke ringe legenfor det.. 500 mg x 2 er vanlig dosering på paracet og gravide kan bruke paracet i vanlig dosering.. Så prøv 2 paracet du og se om det hjelper, du burde også bruke nesespray og saltvannsspray for å se om du kan "løse" opp noe av slimet i bihulene..

Nå har vel også forskning vist at man ikke bør ta noe særlig paracet heller..

Stikk på apoteket å kjøp deg sånn nesekyller og skyll skyll skyll skyll! Det trykket er helt grusomt! [&:]

ORIGINAL: Labambie

Stikk på apoteket å kjøp deg sånn nesekyller og skyll skyll skyll skyll! Det trykket er helt grusomt! [&:]

Har ikke apotek her, så får ikke tak isånn neseskyller[&o]
Helt forjævlig vondt! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg[:(]

ORIGINAL: ~HannahSofiesMamma~

Har ikke apotek her, så får ikke tak isånn neseskyller[&o]
Helt forjævlig vondt! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg[:(]

Hadde det selv da jeg var høygravid, jeg fikk ikke antibiotika en gang (allergi + gravid) jeg hylte som en stukken gris hver eneste dag, for det var så vondt... [:(][:(][:(] Du har min største sympati! Har du prøvd varm damp? Det hjelper iallefall litt! Hell kokende vann i en bolle og sett deg med håndkled over dampen.

Huff. Er fælt ja.
Hjelper å dusje, men kan ikke stå dær hele dagen, men skal prøve vanndamp, få litt lindring. Takk for tipset[:)]

Beklager, jeg så ikke at det sto gravid. Leste nok litt for fort.

Jeg fikk pinex forte for bihulebetennelse nå denne uken(smertene). Men helt ærlig, det funker ikke noe bedre enn paracet. Man blir bare ruset[:)]

Det er såvidt jeg vet EN studie som har påvist en svært liten forhøyet risiko (økning fra 1 til 2,5% sjanse eller noe) for at guttebarn kan få problemer med at testiklene ikke kommer ned pga mors paracet bruk over tid... De offisielle retningslinjene er IKKE endret, paracet er fortsatt førstehåndsmedikament for smerte og feber lindring til gravide...

ville absolutt prøvd om noen får tak i neseskyller og ekstra salt nesespray til deg. du kan ikke gå sånn i helgen,stakkars deg!

jeg fikk antibiotika sist søndag,etter 3 dager i smerter,me ner først idag jeg føler det hjelper skikkelig.

jeg er ikke gravid,mulig derfor jeg fikk rhinoxin tabletter goså?

Back
Topp