Noe spørsmål om hjerteslag til foster

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
På forumet vårt er det en liten diskusjon ang hjertelyden. Noen påstår at det er mulig å kjenne og høre hjertelyden til fosteret sitt ved å legge øret inntil magen( altså at en annen legger øret inntil) Jeg har blitt fortalt at det er fysisk umulig å kjenne det utenpå og høre hjertelyden uten hjelpemiddel som fks doppler eller jordmorstetoskop. Derfor tenkte jeg å høre med dere.

1. Er det mulig å legge øret ned mot magen og høre hjertelyden til fosteret?
2. kan man kjenne hjerte til fosteret banke?


Så har jeg bare noen nysgjerrige spørsmål fra meg da

Hvordan fungerer et jordmorstetoskop og hvorfor går det ikke Ann å bruke et vanlig stetoskop ?

På forhånd takk for svar

Hilsen hero


Sent from my iPad using BV Forum
 
Venninnen min gubben hennes hadde hørt den ved å legge øre på magen men jeg tror du minst må være 27 uker på vei. Hun er 29+2 nå.
 
Venninnen min gubben hennes hadde hørt den ved å legge øre på magen men jeg tror du minst må være 27 uker på vei. Hun er 29+2 nå.
Jeg har hørt at det er fysisk umulig nemnelig
 
Etter uke 30 kunne samboeren min høre hjertelyden til lillegutt. Så det er ikke umulig! Han la øret sitt godt ned på magen min, og prikket meg på magen i rytmen som han hørte. Så tok jeg tiden :) Vi pleide å gjøre det nesten hver kveld til jeg fødte. Tenkte vi skulle prøve snart denne gangen også, for nå er jeg straks 32 uker :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp