Noe som skal oljes? :)

*snart mamma*

Flørter med forumet
Er det flere som har vært hos jordmor og fått beskjed om å olje inn et visst område de siste ukene før fødsel? :) Krysser fingrene for at det hjelper.

Fikk aldri beskjed om å olje noe sist, men gjorde det fordi leste et eller annet sted at det kunne hjelpe ;)
Nå endte det nå med klipp da, så vet ikke om det funket eller ei :P
Får vel begynne å olje igjen nå snart da kanskje, må innrømme at jeg ikke har tenkt tanken enda :P

For meg var det nytt. En olje som var rik på E-vitamin og som eksempler på arket jeg fikk står hvetekim-, jordnøtt eller olivenolje :) så vi hadde en gammel olivenolje som ikke ble brukt og kjæresten bare lo av meg - mye god humor som gravid.

Aldri i løpet av 3 sv.skap hørt snakk om det ;)

Jeg har ikke fått beskjed om det i noen av sv.skapene, og med de to første har det knapt vært noe å snakke om uansett, såvidt en liten rift, men det kan jeg leve med ;)

Hva slags olje skal man bruke da? :)
Vet de selger en egen olje til dette forbruket på helsekosten, er i den gravid-serien til Wedela (?).
Den koster litt da. Kan fint bare kjøpe vanlig jordnøttolje også ;)

For meg var det nytt. En olje som var rik på E-vitamin og som eksempler på arket jeg fikk står hvetekim-, jordnøtt eller olivenolje :) så vi hadde en gammel olivenolje som ikke ble brukt og kjæresten bare lo av meg - mye god humor som gravid.

Haha! Olivenolje kan brukes til mye skjønner jeg :P

dette er mitt 3.svangerskap å aldri smurt meg med noe olje, ikke har jeg fått beskjed om det heller .

Fikk beskjed om d av jordmor ja, både i 1 å 2 sv.skap. gjør d nå også med jordnøttolje. De ser vist forskjell på de som har smørt seg å ikke..;) jeg sydde 2 sting md nr en å inhenting md nr 2.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har kjøpt olje, smører inn. Men jeg er dårlig på den delen å massere i fem-ti minutter hver gang altså. Føler det ikke helt naturlig og stå der og massere seg nedentil :p Ikke vet jeg om jeg gjør det riktig heller...
Bruker den til weleda sin jeg ja, men jordnøttolje eller olivenolje skal fungere like så bra sies det. Og det er jo det som også er blitt brukt i alle år. Moren til samboeren min fikk også beskjed om olivenolje, og det er jo 30 år siden!

Ja da, arvet oljeflaska til ei venninne. Skjønner ikke helt den masser-og-strekk-greia. Rekker jo knapt ned, men gjør mitt beste!

Kan noen prøve å forklare "smør og strekk og masser" - metoden? :p

jeg begynte i går og olje med Weleda sin olje, den brukte jeg forrige svangerskap også og måtte kun sy et lite pyntesting. Vet jo ikke om det er oljen som skal ha æren for det, men skader jo ikke å smøre.. Jeg får hjelp av samboer haha :P

Back
Topp