Noe som kan hjelpe ved dødfødsel?

Marsspire<3

Forelsket i forumet
Hei alle sammen. Kondolerer så mye til dere alle. En nær venninne av meg mistet barnet sitt i dødfødsel i uke 30 for noen uker siden. Jeg har så lyst å sende noe, er det noen som har noen tips? En bok eller film? Noe trist? Noe morsomt?

Uff trist å høre om venninna di, men så flott og varmende tanke av deg.

Først vil jeg si at om du klarer tørr å være der, tørr å snakke om den lille, tørr å nevne barnets navn... og huske merkedager fram i tid. Vær en trygg havn, ei venninne ho kan være sammen med uansett hvordan ho føler der og da... en plass det er trygt å gråte men også åpent for å smile å le. En plass der hun kan nevne denne lille skatten, prate om all verdens anna eller bare være i stillhet sammen med.

Vet om flere bøker, type figurer osv og plasser man kan bestille noe til minne... kan se om jeg kan få satt meg v pcn å sendt non linker.

Imens vil jeg sende et lass varme tanker og strykende klemmer til venninna di og familien hennes, de har en lang tung vei foran seg. Men også til deg... vanskelig å være pårørende også!

Vet ikke hvor mye du har tenkt å legge i gaven? og om du er eller kjenner noen som er flinke til fx scrapping å sånt(for isåfall er en minnebox av no slag en både dekkorativ og fin gave, til å legge diverse man har av bilder og minner i)

Skal jeg fåreslå bøker... så må det bli "Det bor et barn i mitt hjerte" og "Små føtter setter dype spor". Begge flotte bøker med bla historer fra engleforeldre. Kanskje ikke happyreading... men for mange er det godt å se at man ikke er aleine og høre/lese at det går ann og komme seg videre tross den ekstra vonde bagasjen...
Finnes og en bok som heter "Barnet som ikke ble"

håndlagde minnebokser og album kan være fine gaver...

Willowtree har mange fine figurer..... fx Gardian Angel, Angels Embrace, Remembrance, Angel of freedom, Angel of hope, Brigth star...

Har du tenkt å legge mye penger i det kan en sånn Fødselstavle være noe? et flott minne som viser skisse av babyen i rett lengde.... Noe som ikke er skummelt å ha hengende framme og som samtidig kan understreke at man er en forelder...?

Hørt om englebarn smykke? Jeg har et for hver av barna mine... og en fin gave å få...
evnt et anna smykke med fx navn og el dato el et tegn...???

Blir ikke det samme, men da pappaen min døde var det ei venninne som ga meg en "glassholder" og telys til... det betydde for meg mye mer enn blomster fx.
Fikk også ei gang en liten boks med engler på, som jeg kunne skrive ut tanker, ord, følelser osv å lagre oppi engleboksen.

Har lyst å vise fram no anna å... men er så seint så det får jeg ta ei anna dag :) God natt så lenge!!!

Noe som og kan være fint er rett og slett noe merket mor... Kroppen til mor har vært okkupert i 30 uker uten at det har blitt et lykkelig utfall... God såpe, krem osv. En god bok å lese, sjokolade, en skikkelig care pack liksom... Det satte jeg pris på... Jeg var jo bare i uke 24.. Men det er stor forskjell på hvordan man takler sorgen..

Noe som og kan være fint er rett og slett noe merket mor... Kroppen til mor har vært okkupert i 30 uker uten at det har blitt et lykkelig utfall... God såpe, krem osv. En god bok å lese, sjokolade, en skikkelig care pack liksom... Det satte jeg pris på... Jeg var jo bare i uke 24.. Men det er stor forskjell på hvordan man takler sorgen..
Takk for svar, det var en god ide :) så trist å høre at du mistet barnet ditt. Stor klem :)

Uff trist å høre om venninna di, men så flott og varmende tanke av deg.

Først vil jeg si at om du klarer tørr å være der, tørr å snakke om den lille, tørr å nevne barnets navn... og huske merkedager fram i tid. Vær en trygg havn, ei venninne ho kan være sammen med uansett hvordan ho føler der og da... en plass det er trygt å gråte men også åpent for å smile å le. En plass der hun kan nevne denne lille skatten, prate om all verdens anna eller bare være i stillhet sammen med.

Vet om flere bøker, type figurer osv og plasser man kan bestille noe til minne... kan se om jeg kan få satt meg v pcn å sendt non linker.

Imens vil jeg sende et lass varme tanker og strykende klemmer til venninna di og familien hennes, de har en lang tung vei foran seg. Men også til deg... vanskelig å være pårørende også!
Takk for svar og mange fine tips, mistet du barnet ditt i svangerskapet? jeg har prøvd å gjøre disse tingene og snakker om den lille og prøver å vise at jeg bryr meg, og det tror jeg at hun setter pris på. Jeg tror kanskje at jeg prøver en av de bøkene du nevnte sammen med noe dusj eller krem til henne og sjokolade. Og kanskje noe morsomt av DVD? Eller blir det helt feil tror du?

Vi fikk ei dødfødt jente i uke 34. Egentlig fikk vi veldig lite oppmerksomhet rundt det, det var få som nevnte henne i alle gratulasjonskortene som lå ved gavene som tvillingbroren fikk. Så for meg betydde det utrolig mye bare å få et kort med den dypeste medfølelse, og ikke bare gratulasjonskort. Bare det å vite at det fantes noen rundt oss tenkte på oss i sorgen. Av en venn fikk jeg en telysestake, hun tenkte jeg kanskje ville tenne et lys av og til. Det betydde masse. Så jeg tror nok ikke det er hva du gir som er det viktigste, men at du viser at du tenker på henne og at du bryr deg.

Hun fikk sikkert et ark med fotspor og håndavtrykk, og kanskje noen bilder. Kanskje har hun lyst til å ramme det inn, da kunne det vært koselig med en fin ramme. Tror heller ikke det er feil å gi henne en morsom dvd, det er godt å ha noe annet å tenke på av og til, og alt trenger ikke være trist selv om man er i sorg. Hvis hun har badekar, er det jo deilig med boblebad.
Hun er heldig som har deg som venn!

Vi fikk ei dødfødt jente i uke 34. Egentlig fikk vi veldig lite oppmerksomhet rundt det, det var få som nevnte henne i alle gratulasjonskortene som lå ved gavene som tvillingbroren fikk. Så for meg betydde det utrolig mye bare å få et kort med den dypeste medfølelse, og ikke bare gratulasjonskort. Bare det å vite at det fantes noen rundt oss tenkte på oss i sorgen. Av en venn fikk jeg en telysestake, hun tenkte jeg kanskje ville tenne et lys av og til. Det betydde masse. Så jeg tror nok ikke det er hva du gir som er det viktigste, men at du viser at du tenker på henne og at du bryr deg.

Hun fikk sikkert et ark med fotspor og håndavtrykk, og kanskje noen bilder. Kanskje har hun lyst til å ramme det inn, da kunne det vært koselig med en fin ramme. Tror heller ikke det er feil å gi henne en morsom dvd, det er godt å ha noe annet å tenke på av og til, og alt trenger ikke være trist selv om man er i sorg. Hvis hun har badekar, er det jo deilig med boblebad.
Hun er heldig som har deg som venn!
Tusen takk for svar :) god ide me en ramme :) trist å høre om din lille, kondolerer så masse.

Back
Topp