Noe som aldri blir tatt opp her..

cleo_84

Gift med forumet
Dere vet at sjansen for at det er folk her inne som virkelig mishandler barna sine er stor? Så selv om jeg nyter de jevnlige trådene hvor man kjefter huden full på de som røyker, ikke trener, ikke kan barnesete reglene osv osv! Så er det kanskje på tide å virkelig ta dette også? Det er allmenn kjent, men skjer likevel oftere enn vi tror! Og nordmenn er skikkelig dårlig på å si i fra hvis vi ser noe, og da snakker vi ikke min sak. Men hvis noen har bilsete feil vei, nei da roper vi høyt!?

Klart det kan være folk her som mishandler barna sine, her er vel alle typer folk. Ikke at jeg tror det et så stor andel da, på et forun fokusert på babyer... Jeg er enig i at folk er for dårlige på å si ifra, man skal liksom ikke blande seg. Det betyr likevel ikke at vi ikke kan snakke om det vi kanskje ser oftere, som bilsilkerhet, fordi det tross alt fib es folk som mishandler barna sine.

Ja, hvordan i alle dager skal man overbevise. Får håpe de er her tar til seg tips og det som ellers skrives.

Greia er jo at vi er ute etter debatt og diskusjon. Det er INGEN her som ville forsvart fysisk/psykisk mishandling av barn. Derfor vil det ikke bli noen debatt om man tar opp emnet, bare en haug med folk som alle er enig i at det er straffbart og feil.

cleo_84 skrev:
Dere vet at sjansen for at det er folk her inne som virkelig mishandler barna sine er stor? Så selv om jeg nyter de jevnlige trådene hvor man kjefter huden full på de som røyker, ikke trener, ikke kan barnesete reglene osv osv! Så er det kanskje på tide å virkelig ta dette også? Det er allmenn kjent, men skjer likevel oftere enn vi tror! Og nordmenn er skikkelig dårlig på å si i fra hvis vi ser noe, og da snakker vi ikke min sak. Men hvis noen har bilsete feil vei, nei da roper vi høyt!?

Må si meg enige i dette ja

Njaaa, det har iallefall vært to stykker som har snakket om og forsvart det jeg har ansett som mishandling, de to har jeg klart å spore opp og har anmeldt. Men er enig at mange er dårlig til å si ifra og gjerne sier "de gjør det på sin måte, jeg på min", men synes allikevel det er viktig å ha fokus på de "små" tingene også...

Skjønner egentlig ikke helt hvor du vil med tråden jeg...?

Jeg skjønner ikke helt hva du skal fram til her nå, men...
Klart det kan være folk her inne, men så lenge det ikke er noe som tilsier at det er det, så kan man liksom ikke begynne å kjefte på noen for det heller da.
Enkelte ting sier seg dessuten selv.

FancyPants skrev:
Greia er jo at vi er ute etter debatt og diskusjon. Det er INGEN her som ville forsvart fysisk/psykisk mishandling av barn. Derfor vil det ikke bli noen debatt om man tar opp emnet, bare en haug med folk som alle er enig i at det er straffbart og feil.

Akkurat.

FancyPants skrev:

Ja er greit dette er et diskusjonsforum men.
Har lagt merke til enkelte ganger så har det våre f.eks noen rar spm/formuleringer. Noen svarer på en fornuftig måte/svarer så godt de kan.
Men enkelte halshogge jo personen mesten.
For vi må aldri glømme at der sitter personer som biter på det meste som blir skrevet,både tull og alvor.
For enkelte kan bli ganske desperate med f.eks en baby som stort sett skriker døgnet rundt,alene ingen avlasting,lite søvn.
Er ofte i sånne situasjoner ting kan skje.

Selfølgelig blir det aldri tatt opp. Det sier vel seg selv. Det er ikke et emne som trenger å bli tatt opp heller spør du meg. De som en gang tar det opp er som oftest forumtroll.

Mishandler man barna sine skriver man det ikke på åpent forum. Men ja, vet jo det skjer og jeg gjør mitt for å holde ører og øyne åpne. Ikke er jeg redd for å melde til barnevernet heller.

Jærbu skrev:

FancyPants skrev:

Ja er greit dette er et diskusjonsforum men.
Har lagt merke til enkelte ganger så har det våre f.eks noen rar spm/formuleringer. Noen svarer på en fornuftig måte/svarer så godt de kan.
Men enkelte halshogge jo personen mesten.
For vi må aldri glømme at der sitter personer som biter på det meste som blir skrevet,både tull og alvor.
For enkelte kan bli ganske desperate med f.eks en baby som stort sett skriker døgnet rundt,alene ingen avlasting,lite søvn.
Er ofte i sånne situasjoner ting kan skje.

Husker du noen eksempler? Eller klarer du å finne noen? Om jeg på noen måte kan ha bidratt til barnemishandling vil jeg gjerne vite det. 

Det er nok mange av Babyverden barna som blir forsømt på mere enn en måte, desverre...man får bare håpe at folk som lever rundt barn som blir forsømt eller misshandlet på  noen slags måte melder det til rette instansen, altså barnevernet...dem er pliktig til og sjekke opp alle meldinger dem får inn, så da vil forhåpentligvis slikt bli avdekket.

Men det finnes sikkert pedofile griser her inne også som sikler på bildene av barna deres..det finnes nok all slags type menneske her inne :/

Back
Topp