Noe på gang?

Rafi

Glad i forumet
Hatt flere tak i natt, og utover morgenen. Da va det ti min mellom hver sammentrekning, jeg var sikker på at nå var jeg i gang. Gikk på do, og noe som nok er slimproppen gikk. Først brunlig utflod så masse blod blandet med. Har fremdeles litt brun/rød utflod, mens smerter, nedpress, men uregelmessige tak. Har ikke ringt føden, men burde vel hørt med. Termin er 24 mars. Burde jeg ha forhåpninger om fødsel i helga?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hørtes heelt likt ut som meg! Våknet forrige mandagsmorgen med tak i magen som var noenlunde regelmessige og litt vonde. Slimproppen gikk på formiddag og takene dabbet av før de plutselig var blitt rier utpå kvelden og vips var bebi født! Krysser fingrene for at det blir noe av hos deg også :) føden her i Stavanger ville ikke ha meg inn før ca 5 minutter mellom rier som varte opp mot 1 min, det endte nesten med fødsel i bilen ;)

Ja man vet jo liksom ikke helt hva som skjer dessverre ;) hadde man bare vært synsk ;) noe er jo på gang, bare lurer på hvor lenge jeg må vente til det starter på ordentlig. Min samboer tror jo at det ikke blir å skje noe som helst nå som det har dabbet av. Iallefall ikke i kveld, og sikkert ikke i helgen heller. Så vi får se hvem som har rett. Har ikke snakka med føden, men regner med de sier akkurat det samme om fem min mellom. Bor heldigvis bare fem min unna med bil fra sykehuset :)

Fremdeles ikke tatt seg noe særlig opp. Men de takene som kommer er skikkelig vonde. Irriterende at det ikke skjer noe mer. Var så klar for noe nå!

Krysser fingrene for at det tar seg opp i natt :) kanskje du har baby i løpet av helgen :)

Krysser fingrene for at det tar seg opp i natt :) kanskje du har baby i løpet av helgen :)

Ja håper det! Har hatt tak nå med 20 min mellom siden kl 21.00, så det er jo lov å håpe at det går rette veien. Min samboer dro meg med ut på luftetur også, kanskje det hjelper litt også ;)

Nå er det 10 min mellom hvert tak, og den siste var skikkelig ond! Jeg som hadde planer om å sove nå som jeg trodde det var dabbet av. Heldige samboeren min som ligger å snorker ved siden av ;)

Hvordan går det?

Har hatt 10 min mellom hver nå siden midnatt. Og de varer i ca 1 min. De er skikkelig vonde. Har ikke snakka med føden enda, men så snart det kommer under 10 min ringer jeg.

Såååå spennende!
Har hørt man skal ringe når det er 3 rier på 10min som varer i 1min.

Lykke til :)

Såååå spennende!
Har hørt man skal ringe når det er 3 rier på 10min som varer i 1min.

Lykke til :)

Det leste jeg å når jeg googlet det, men da jeg nevnte det til jordmora sa hun at det syns hun hørtes rart ut, for 3 rier på 10 min er mye så hun hadde villa tatt kontakt før.

Trodde man burde tenke på å komme seg på sykehuset når det kom tre på ti minutter jeg?

Hvordan går det nå Rafi? :)

Trodde man burde tenke på å komme seg på sykehuset når det kom tre på ti minutter jeg?

Hvordan går det nå Rafi? :)
Er enig at 3 stk på å 10 minutter burde man tenke på hvor langt det er til sykehuset. 3 av 10 min lenge kan vel muligens vente. Med førstemann hadde jeg noen sånn tak på 3 på 10 med litt lenger intervall innimellom, men det tok en dag til. Denne gangen hadde jeg 3 minutter og murring i mellom, og det var absolutt greit å reise på sykehuset.
En telefon til sykehuset er i alle fall lurt, de er jo eksperter på å vurdere.

Håper fødsel er snarlig nå Rafi,
Sender fødestøv til deg også Galadriel. :3some

Last edited:
Jeg hadde 2-3min i mellom da vi dro på sykehuset i rushtiden, haha.

Håper du ligger å føder nå :)

Fem timer siden forrige oppdatering, så da kommer det nok en baby snart:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nei ingen baby enda ;) vært på føden på kontroll. Bare litt over 2cm åpning. Men det var mjukt og tøyelig, så det var et godt tegn. Nå er jeg hjemme, har så fryktelig vondt i hodet. Så paracet og forhåpentligvis litt søvn. Så er det bare å håpe at det tar seg opp utover kvelden. Jordmor sa det kunne gå fort nå eller dabbe av.....håper virkelig det går fort!

Krysser fingra på fortgang!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp