Noe på gang?

Bkno5207662

Forelsket i forumet
Var igår kveld (uke35+6)på føden grunnet rask vektoppgang pga ødemer og tak i magen. Ble full sjekk og fant ut at babyen ikke har så mye fostervann som det skal være. Livmorhalsen var bare 1-2 cm og 1 cm åpning, midtstilt. Hodet var festet og hun kunne kjenne på hodet med fingeren. Er førstegangsfødende. På ctg-registreringen var det regelmessige tak hvert 4 min ca. Rundt 40 i styrke. Og hvert 3.tak var nesten oppe i 80 på skjemaet. Ble konstatert at det var rier. KK ble kontaktet siden jeg skal føde der, og de ville avvente litt og be om fler kontroller der jeg bor. Var i dag og mengden fostervann er lik målingen igår. Idag fikk jeg ikke vite så mye. :( Er det noen som har erfaring med noe lignende? Er det slik at fødsel antageligvis kommer til å starte tidligere enn termin 1. Mars?

Det høres ut som ting er på gang ja, har du regelmessige tak hele tiden? Du får hvile litt mens du venter på litt svar, har du fått noe ny time? Lykke til og hold oss oppdatert :-)

Ja, har tak hele tiden. Noen sterkere enn andre. Og litt nedpress når de sterkeste kommer. Igår var alt alarmerende ifølge fødeavd, men idag er det lite info. Må mase meg til svar. Og de vet ikke, sier de. Fikk time rett over helga for ny sjekk. De skulle få meg sendt til KK om noe skjedde trøstet de med. Har insulinkrevende sv.diabetes, så jeg må føde på en kvinneklinikk. Veldig spent :) fikk beskjed om å ikke "vaske rundt til babyen kom" :p og ta det med ro. Skal holde dere oppdatert:)

Så spennende :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Oi! :) Kjempespennende! Har du langt å kjøre til sykehuset når ting skulle sette i gang for fullt?

Har 500meter til sykehuset her jeg bor. Men blir sendt til KK 34 mil unna da, pga insulinkrevende svangerskapsdiabetes. :)

Masse lykke til med tiden fremover nå, spennende om det skjer noe raskt eller om det går noen uker.

Ja det er virkelig spennende:) bagen er i allefall pakket og klar. Det blir ambulansefly eller helikopter. Tar ca 35-40 min. Er langt. Men de mener det skal gå bra. Om ting ikke skjer før så skal jeg uansett dit 1 uke før terminen i påvente av fødsel. Bo på hotell ved KK.

Bor på helgeland :) enn du? Ble sendt med seakingen i desember i uke 29 grunnet premature rier. Det var heftig å få reise med den.

Fredrikstad her, så fem minutter med Ford Mondeo eller Kia Picanto (pluss den tida det tar mannen å stikke inn på bensinstasjonen å kjøpe Red Bull) tar det å komme meg til sykehuset. Ikke like heftig! ;)

Har hatt mye vondt inatt og sovet dårlig. Fikk heldigvis en pause nå midt på dagen før det begynte på igjen. Håper det enten gir seg eller gir resultater :)
Huff, så slitsomt. Krysser fingrene for at det enten setter i gang eller roer seg

Back
Topp