Noe på gang?

smurf-i-magen

Flørter med forumet
Har de siste nettene hatt en del mensensmerter som forsvinner på dagen. Da har jeg bare masse kynnere. Ikke vonde men kan ikke gjøre mye før de kommer. Gå opp en etasje er et ork :/
Nå får jeg mer og mer mensensmerter utover kvelden.
Husker ikke fra sist da jeg ble str igang med drypp. Kan det være noe er på gang?

Når kontakter jeg evnt. Føden?

Vet ikke helt, skader jo ikke å ta en tlf.
Kommer de regelmessig?

Nå har det gitt seg litt. En blanding av kynnere og menssmerter nå.
Sist hadde jeg 4-5 cm åpning uten rier og det gikk fort.

Da bør du vel ringe de ganske fort om du merker mer. Har du lang vei til fødeplassen?

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Det kjem jo veldig an på kor lang veg du har tenker eg. Viss det skjedde såpass fort sist, så ville eg nok vore litt i forkant denne gangen, så ikkje du må føde heime. Masse lykke til, høyres jo ut som du har noko på gang i allefall :)

Sist var jeg innlagt med svangerskapsforgiftning og fikk tvillinger. Så alt dette er nytt for meg.
Har ca 25 min til sykehus.

Men om du mistenker at det er igang så ringer du føden for å spørre:)
Jeg spurte jordmor på føden når jeg var på samtale når vi skulle kjøre. Hun sa at riene burde være regelmessig, og ca 7 min mellom. Men vi har ca 45 min å kjøre.

Føler ikke de er helt regelmessige enda. Synes det er vanskelig å vite :p
Får gjerne ta en tlf om det fortsetter.

Synes det er så forskjellig hva som er skrevet om når man skal kontakte føden. Noen steder står det 7 minutter mellom, andre steder står det 3 rier på 10 minuttar. Vanskelig!

Sist dro vi inn tidlig, men det var prematurt og jeg ville at de skulle stoppe det. Hvis jeg skulle ventet på at det var vondt hadde jeg nok født hjemme... :) Men jeg ringte føden da det var 6-8 minutter mellom takene, vil ikke kalle det rier engang for det var svakt. Det var klokka fem, og halv ni hadde jeg 9 cm åpning. Jeg ble ikke sjekket før, siden jeg ikke hadde vondt.

Husk at regelmessig ikke betyr med nøyaktig likt mellomrom. De skal vel også være av en viss varighet før det har innvirkning.. Men ring hvis du er usikker, de vet hva de ser etter :)

Da kjørte vi inn til sykehuset for en sjekk.
Joda det er sammentrekninger og 4-5 cm åpning :) kan se ut som fødsel er i gang da! Spennende og skremmende på samme tid!

Så gøy! Og så heldig du er, snart har du en liten en i armene dine. Lykke til med fødselen!

Masse lykke til:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Lykke til!

Synes det er så forskjellig hva som er skrevet om når man skal kontakte føden. Noen steder står det 7 minutter mellom, andre steder står det 3 rier på 10 minuttar. Vanskelig!

Sist dro vi inn tidlig, men det var prematurt og jeg ville at de skulle stoppe det. Hvis jeg skulle ventet på at det var vondt hadde jeg nok født hjemme... :) Men jeg ringte føden da det var 6-8 minutter mellom takene, vil ikke kalle det rier engang for det var svakt. Det var klokka fem, og halv ni hadde jeg 9 cm åpning. Jeg ble ikke sjekket før, siden jeg ikke hadde vondt.

Husk at regelmessig ikke betyr med nøyaktig likt mellomrom. De skal vel også være av en viss varighet før det har innvirkning.. Men ring hvis du er usikker, de vet hva de ser etter :)
Det kommer jo litt an på hvor lang reisevei en har, og eventuelle tidligere fødsler i forhold til når en skal reise til føden :)

Nå er jeg spent på om babyen er kommet;)
Lykke til om ikke;)

Hun driver å tuller med oss. Riene stoppet opp så må er vi reist hjem igjen. Håper riene tar seg opp utover dagen/kvelden :)

Back
Topp