Noe på gang... Eller?

ArendalsPia

Forelsket i forumet
I natt så hadde jeg endel vondt i korsryggen, ikke på samme måte jeg har hatt tidligere, samt vondt i underlivet, stikking på en måte, samt at det strålte (eller hvordan jeg skal forklare det) på innsiden av låret i tillegg til nedpress. Dette kom ganske jevnt over, ikke regelmessig men i ny og ne... I dag har magen magen vært veldig hard, å den har sunket en del, i tillegg til at det stikker nokså ofte i underlivet. Noen ganger stikk som går fort over, mens andre som sitter litt igjen noen sekunder. Sikkert veldig dumt spørsmål, men betyr dette at noe er på gang? Eller er det bare sånn det er de siste ukene? :P Er 36+1 i dag.
Eller nå er det jo snart +2, siden det om noen strakser er passert midnatt :P
Setter veldig pris på svar :)

Høres ut som nedpress og modning :-) om ting blir regelmessig og øker i styrke er det fort et tegn på at fødselen er i gang :-)

Sendt fra mobilen.

Om noe er på gang så merker du det nok fort nok.. :)

Fra mobilen :-)

Jeg er spent på om det er fullmånen som har effekt på deg, eller om det kun er modning :) Det er kanskje litt tidlig med fødsel allerede nå? Uke 36+ ;)

Jeg er spent på om det er fullmånen som har effekt på deg, eller om det kun er modning :) Det er kanskje litt tidlig med fødsel allerede nå? Uke 36+ ;)

Du som har fullmåne oversikt, var det den 19 jeg leste du skrev tidligere? :)

Ja, ikke sant! Hehe :D Hun kan godt bli i magen litt til, men skjer det, så skjer det. Blodtrykket mitt er veeldig høyt, så kan jo være hun kommer tidligere :P

Blodtrykket mitt ligger vanligvis på 110/60 - nå sist jeg var på kontroll (går til jordmor en gang i uka) var det 125/90

Jeg har også vanligvis relativt lavt blodtrykk, nøyaktig hvor lavt utenom sv.skap husker jeg ikke men gjennom sv.skapet har jeg jevnt ligget på ca 105/65. Men nå stiger det hos meg og så jeg er spent på hva de sier på kontroll nå i morgen.. For ei uke siden var det steget til 131/92 og 123/87 så de ba meg dra å få det sjekket på mandag også hvor det hadde steget til 145/95 og 155/99.. Jeg kan ikke selv huske å noen gang ha hatt så høyt trykk som nå hvertfall.

Jeg har også vanligvis relativt lavt blodtrykk, nøyaktig hvor lavt utenom sv.skap husker jeg ikke men gjennom sv.skapet har jeg jevnt ligget på ca 105/65. Men nå stiger det hos meg og så jeg er spent på hva de sier på kontroll nå i morgen.. For ei uke siden var det steget til 131/92 og 123/87 så de ba meg dra å få det sjekket på mandag også hvor det hadde steget til 145/95 og 155/99.. Jeg kan ikke selv huske å noen gang ha hatt så høyt trykk som nå hvertfall.

Stiger hos meg også, samt sist var det spor av proteiner i urinen, så de følger litt med. Oi, det siste blodtrykket ditt var veldig høyt da! Men er det ikke sånn det pleier å stige i slutten av svangerskapet, eller tar jeg feil?
Bra de følger opp da.

Hva er dette med fullmånen å sånn? Jeg har en del nedpress om dagen og kjenner oxo når jeg ligger i senga om natta. Å magen min er Stein hard som en Stein liksom..... Sviende følelse på skambeinet.....

Stiger hos meg også, samt sist var det spor av proteiner i urinen, så de følger litt med. Oi, det siste blodtrykket ditt var veldig høyt da! Men er det ikke sånn det pleier å stige i slutten av svangerskapet, eller tar jeg feil?
Bra de følger opp da.
Vanlig at det stiger noe på slutten ja, men jeg liker jo ikke tallene mine. Spesielt når jeg er vant med så lavt blodtrykk at jeg nesten føler jeg må unnskylde/forklare det når jeg er hos legen :P
Hadde 1+ på protein de to forrige kontrollene mine og en helt negativ prøve nå på mandag. Ingen andre tegn på sv.skapsforgiftning så jeg regner med det er ok.. men vi får vente og høre hva de sier i morgen igjen :)

Hva er dette med fullmånen å sånn? Jeg har en del nedpress om dagen og kjenner oxo når jeg ligger i senga om natta. Å magen min er Stein hard som en Stein liksom..... Sviende følelse på skambeinet.....
Det er en myte, at månens syklus kan påvirke kroppene våre også.
Spesielt fordi det er nettopp månen som styrer dette med flo og fjære, derfor snakkes det ofte om fullmåne ift vannavgang :)

Vanlig at det stiger noe på slutten ja, men jeg liker jo ikke tallene mine. Spesielt når jeg er vant med så lavt blodtrykk at jeg nesten føler jeg må unnskylde/forklare det når jeg er hos legen :p
Hadde 1+ på protein de to forrige kontrollene mine og en helt negativ prøve nå på mandag. Ingen andre tegn på sv.skapsforgiftning så jeg regner med det er ok.. men vi får vente og høre hva de sier i morgen igjen :)
Ja, det skjønner jeg. Ikke noe gøy følelse å føle man må forklare seg hele tiden.
Lykke til i morgen ja! :)

Back
Topp