Noe lignende som brystbetenelse, eller tett melkeKanal???

Johnsa

Glad i forumet
Deen ene puppen min har en klump på strl. som en tennis ball..
- Gjør ondt når jeg kommer atti
- Har prøvd med varmepute, men endte med at jeg fikk brannMerker (Veeldig rød, å ennå rød(5 timer))[:@]
- Kjempe hard![&:]
- ØM... [:'(]

Hva er det som feiler den ene puppen miin???, tru om jeg må dra til lege med dette? - Noe eg egentlig ikke vil i det heele.. [:o]

Har du prøvd å massere brystet i dusjen, under varmt vann? Kan hjelpe men det er kanskje vondt å massere?? Høres ut som tette kanaler, uten at jeg kan si at jeg har erfaring med det. Har hatt brystbetennelse en gang, men da var hele brystet hardt og vondt. Håper det løser seg! Ønsker deg god bedring! [:)]

Ja for H og det er så innihelvetesinnsyktkjempevondt [:'(]
Høres ut som om du har tette melkeganger. Brystbetennelse følges som regel av feber nedsatt almenntilstand og generell uvelfølelse.
Hvis du ammer prøv å legg babyen din til brystet ofte eller pump ofte og tøm hele brystet. Hvis mulig legg babyen til sånn at han/hun dier der det er vondt.
Masser brystet i dusjen og hold strålen over der det gjør vondt. For guds skyld hold deg varm og ikke frys!
Ikke gå med våte ammeinnlegg og hold deg varm på brystene!

Og hvorfor vil du ikke dra til legen? Du høres ut som en mann; Jeg vet jeg er syk men jeg drar ikke til legen selv om jeg vet at jeg burde så blir jeg heller mer syk for jeg var dum å utsette legebesøk og bare ble verre [;)]

Masse masse god bedring ihvertfall! Håper du blir bedre, det der er noe skikkelig svineri! *trøsteklem*

Takk for svar[:D] *sette pris på*

Jupp, drit ondt er det, har no stått med varm vaske klut i en times tid. å massert, å styrt.. klemt ut melk.. å skal strax amme lillemann, så får se kosn det går.. Er kun en måte jeg klare å amme på, å det er sånn heelt vanlig, når man sitt..[:-] så gruer meg litt til natta å se kosn det går, håper dette fort går over..

Jeeg er av den typen som ikke er så fornøyd med kroppen.. så er ikke så gira på å fære til Legen å brette ut[:'(]

Tuusen takk igjen Sommernurkftw!!!

ORIGINAL: havet

Takk for svar[:D] *sette pris på*

Jupp, drit ondt er det, har no stått med varm vaske klut i en times tid. å massert, å styrt.. klemt ut melk.. å skal strax amme lillemann, så får se kosn det går.. Er kun en måte jeg klare å amme på, å det er sånn heelt vanlig, når man sitt..[:-] så gruer meg litt til natta å se kosn det går, håper dette fort går over..

Jeeg er av den typen som ikke er så fornøyd med kroppen.. så er ikke så gira på å fære til Legen å brette ut[:'(]

Tuusen takk igjen Sommernurkftw!!!

Du må amme hver 2. time på dag og hver 3. time på natt! Har hatt brystbetennelse 5 ganger jeg, så dette vet jeg litt om.
Legg på varmt omslag før du skal amme også, for da løsner det.
Håper ikke det utvikler seg til feber og skikkelig brystbetennelse for deg da. Da MÅ du oppsøke lege, for da er det kun antibiotika som fungerer!!!

hver 2 time, å hver 3.. hm.. Da må jeg prøve det da., her har jeg brukt å amme når lillemann vil ha mat, å ikke så mye ellers..

Uff.. Våkna i mårrest, å har ennå en stor kul på den ene.. så må jo være virkelig tett tenke eg.. Ååh.. kjiipt.. [:'(]

Når jeg har hatt harde kuler i brystene har jeg massert dem forsiktig med flat hånd mens jeg har ammet. Da har det løsnet og snuppa har sugd ut melka. Lykke til, håper det går fort over. [:)]

Ikke for å skremme deg, men du bør komme deg til legen fort! Jeg hadde også en svæær kul i ene puppen min, begynte som en liten kul, masserte og ammet ofte, men den ble bare større og større. Jeg fikk ikke feber med en gang, men det var brystbetennelse. Kommer det noe ut av det brystet når du ammer? For mitt ble helt tett, og jeg fikk såvidt ut noe. Endte med at jeg måtte operere brystet for å få tømt kulen, for det var blitt en stor absess med puss i. Så ring legevakten i dag du. Er jo ikke sikkert at det er samme du har fårr, men jeg hadde definitivt gått til legen med en gang! Off, får skikkelig vondt av deg!! Lykke til! 

Jeg hadde også en sånn, men ammet og pumpet ofte også ble det bedre etter noen timer. Om du ikke er bedre nå ville jeg også reist til legen.

Ååh.. Dokker må jo ikke si sånn, æ blir jo liiv redd her..[:o]

kulen er der ennå, massert å styrt i hele dag på den, å kommer ikke så
mye ut av den nå, å lillemann vil ikke patte så mye der heller.. [:o]

å det er jo lisom søndag i dag, å vi bor på en liten plass.. Legen har jo ikke åpen på søndaga..

[:-]

ORIGINAL: havet

Ååh.. Dokker må jo ikke si sånn, æ blir jo liiv redd her..[:o]

kulen er der ennå, massert å styrt i hele dag på den, å kommer ikke så
mye ut av den nå, å lillemann vil ikke patte så mye der heller.. [:o]

å det er jo lisom søndag i dag, å vi bor på en liten plass.. Legen har jo ikke åpen på søndaga..

[:-]

Anbefaler at du tar kontakt med lege i morgentidilig om det ikke er noen bedring iallefall! Brystbetennelse er ikke noe å spøke med.

Back
Topp