Noe klær som er vanskeligere å kvitte seg med?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg har ryddet i kommoden til yngstemor i dag

All den tid hun er yngst kan jeg ikke forsvare å ta vare på klærene til yngre søsken slik jeg har gjort med de eldre. Vi har tre barn og er ferdige. Hun er sist.

Så en pose til fretex ved siden av meg.
Bodyer. Hun er tre år, bruker bleier enda men går mye på do og bhg har bedt om at hun ikke bruker body, og at hun har up and gi, for hun er på do mange ganger i løpet av dagen. Hun slutter vel med bleier snart.

Men jeg sliter med en del av ulla fortsatt. I de minste størrelsene har jeg tatt vare på all ull som ikke er utslitt. Trodde det ble lettere nå, men ikke helt...

Og en kjole i str 80 som er helt nydelig havet tilbake i skuffen enda egentlig ser er 92 som er aktuelt, for den var 3 cm lenget enn en kjole i tilsvarende snitt i str 92, så da så. Den i 80 skulle jo egentlig ut sist jeg ryddet også, men....

Ja Flere enn meg som sliter sånn?

Trodde det var normalt å slite med det der. Lov å spare noe da. Ei venninne tok en plastkasse til hvert barn og sparte i.
Noe av de klærne jeg likte best eller som var finest etc ble tatt vare på fra meg og er artig for oss alle..

Godt å høre Jeg omgis av folk som ikke ser ut til å ha problemet. Vi arver mye Og det er jo fint Men lite tyder på probeler med å gi fra seg noe.

Ja, jeg har plukket ut noen plagg her og der som jeg sparer til de får barn selv. Nostalgi :)

Jeg er virkelig der. :inpain: Er lettere å kvitte meg med ting som jeg ikke er så knyttet til nå først. Så nærmer jeg meg. Tampen brenner...

Det er nesten ikke spart på noen ting fra min babytid, og jeg kunne ønske det var litt, så skal spare på det fineste fra mine. Men, angående ull mener jeg at det ikke holder over tid? Tenker da på det i ullundertøykvalitet og ikke strikk. Så det er det kanskje greit å sørge for at blir brukt videre? Ellers tenker jeg at å arve bort til noen som faktisk blir glade for og behøver det, kan gjøre det litt lettere å kvitte seg med ting.
Men noe synes jeg man fint kan ta vare på av bare sentimentale årsaker ❤️

Mamma sparte de fineste plaggene fra både meg og broren min. Det var utrolig koselig å finne dem frem da jeg ble gravid - og vi har brukt masse av det. <3.

Vi håper på flere barn, men jeg kommer helt klart til å spare på en del også når jeg er "ferdig".

Jeg har spart på noen ting (det meste av det hjemmestrikkede og noen få andre ting), men det satt virkelig langt inne å kvitte seg med så mye som jeg har gjort :sorry:

Jeg sorterer med hard hånd det som ligger i barnas skuffer, pga plassmangel. Men tar foreløpig vare på alt på loftet. Når vi er ferdige med barn tenker jeg å ta vare på noen av de fineste/koseligste plaggene til hvert barn, og gi vekk resten.

Legger det fineste i egen boks med beskrivelse på bort på eksternt lager, sammen med julepynt, skiutstyr osv...Er ikke ferdig med barn.

Vi har fått så mange fine gaver som jeg ikke klarer å gi bort, det er uaktuelt å selge gaver. Gucci, baby Dior, Young Versace, Roberto Cavalli, Fendi, Burberry, det må vi bare ta vare på synes jeg. Skoene også.

Sparer på det som er hjemmelaget og klær som har blitt brukt til feks fotografbilder. Dvs jeg har sortert ut dette og skulle kvitte meg med resten meeeeen... jaggu ble det lagt på loftet.

Back
Topp