Noe kaffe spørsmål

LibeH

Elsker forumet
Her har jeg ikke klart å drikke eller tenke på kaffe før i svangerskapet, men nå merker jeg at kaffetørsten begynner å melde seg igjen.
Er det dumt med en liten kopp Espresso på morningen? Ja for vanlig kaffe klarer jeg ikke MÅ ha espresso om jeg skal kaffe [:)]
Jeg drikker jo en kopp te til frokost nå da, og kansje noen glass pesimax i helga, men espresso er jo litt andre saker da [8D]

En liten kopp vil jeg ikke tro skader nei...

Du kan drikke en til to kopper kaffe hver dag, men man kan jo ikke gjøre det hver dag sammen med masse andre ting med koffein-innhold. Hvis du skjønner... Dessuten er det mindre koffein i espresso enn i traktekaffe[:)]

under ei sie om ka en bør eta å drekk sto d :
kaffe : max 2 -3 kopper
cola : max 0,5 dl
pr dag

Jupp da kan jeg kose meg med god samvittighet igjen da :)
Er skikkelig kaffekjærring når jeg ikke går gravid [:D]

Starta opp igjen med min morgenkaffe, dobbel caffelatte fra nespressomaskinen min i ca 14. uke.
Greide ikke kaffe frem til da, og greier fortsatt ikke vanelig kaffe. Men tror kanskje uansett risikoen er størst i første trimester, kan øke faren for abort om MYE kaffe/annen koffeindrikke, så kanskje litt kroppens måte å få oss til å slutte på i disse ukene...;)
Men nå storkoser jeg meg med min latte, og det er det jo to espressoer i... [:)]
Kos deg du - nyt livet! Vi kan ikke slutte å leve fordi om vi er gravide.
Jeg er overbevist om at alt er bra med måte - sunn fornuft kommer en langt med i livet [:D]

Jeg er skikkelig kaffekjering uten om graviditeten jeg også [;)][;)] 

Men jeg har nesten ikke hatt lyst på kaffe i svangerskapet.

Men innimellom frister det med en latte eller iskaffe, å tar jeg en og koeser meg skikkelig [:D]

Har ikke hatt noen  problemer med å drikke kaffe, men ikke noen sånn veldig kaffe drikker. Setter begrensnigen på å bare ta 1/2 kopp på morningen når jeg kommer på jobb, også kanskje en 1/2 kopp etter lunsje. da er det jo også litt igjenn til et glass cola/pepsimax på kvelden hvis jeg skulle føle for det. følger regelen om 1-2kopper kaffe eller 3-4 kopper tea eller (ganske sikker på jeg har hørt) 1 liter koffeinholdig brus/sportsdrikker.

ORIGINAL: litlepip

Du kan drikke en til to kopper kaffe hver dag, men man kan jo ikke gjøre det hver dag sammen med masse andre ting med koffein-innhold. Hvis du skjønner... Dessuten er det mindre koffein i espresso enn i traktekaffe[:)]

Har jeg også hørt.
Kos deg med kaffen din. Jeg drikker 1 kopp kaffe om dagen med god samvittighet.

Å gud da har jeg tatt den første koppen siden begynelsen av desember, jeg skal ikke utdype det så utrolig mye, men skal si jeg våknet [8D]
Kjenner neste hvordan hodepinen flyr ut av hodet [:D]

Back
Topp