Noe godt

Solmilla83

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Jeg er konstant godis syk og lyst på noe godt å spise spesielt på
Morgningen når jeg kommer hjem fra BHG og skal kose meg med en kaffelatte. Blir ofte sugen på kvelden igjen. Noen som har noe tips til hva jeg kan lage /bake?

Muffins, boller, kanelboller, skolebrød, brownies, browniemuffins (browniesrøre i muffinsformer), diverse langpannekaker som sjokoladekake, krydderkake, skuffkake/tekake, gulrotkake osv.

Muffins, boller, kanelboller, skolebrød, brownies, browniemuffins (browniesrøre i muffinsformer), diverse langpannekaker som sjokoladekake, krydderkake, skuffkake/tekake, gulrotkake osv.

Mye godt vanskelig å velge, fikk lyst på alt jeg

Frukt er og godt da! :) og litt sundere ;) jeg har samme problem som deg... vil hele tiden ha "noe". Og det hjelper ikke på vekta direkte :p

Prøver å være sunn så her går det i druer og grov scones som kosemat :)

Her går det mye i sjokolade og pepperkaker :-P Må bli flinkere til å velge frukt og grønnsaker :-)

Jeg prøver å velge sukkerfritt, har vært flink, men denne uka har det gått helt skeis med kaker og pepperkaker.

Men om man er ute etter relativt sunne ting er fitfocuse en fin blogg med masse enkle oppskrifter :)

Løper ut av denne tråden før jeg legger på meg mer :p

Nøtter og tørket frukt og en liten bit mørk sjokolade til kaffen er sunt og godt.

Eks aprikos, litt cashewnøtter, tranebær og en rute 70% sjokolade.
Det er også godt for melkeproduksjonen og tilfører viktige vitaminer og mineraler. :)

Her går det mye i sjokolade og pepperkaker :p Må bli flinkere til å velge frukt og grønnsaker :)

Pepperkaker her også!! Hadde dilla på det siden september mens jeg var gravid og var evig glad for at europris starta jula tidlig i år!!:p

Jeg kjøpte en 3-pakk toffifee på Europris igår. Sånn "jule-edition". Tenkte den kunne være fin å ha i gave til nånn en dag.
Pytt. Ikveld satte jeg i meg nesten alle i en eske :p samboer tok opp eska litt senere på kvelden, "va de gode de her eller?" Hvorav jeg svarte "du kan bare ta de som e igjen du". Han åpna eska, så så han på meg; "Jaha...takk du." (Tror det var kanskje 5 biter igjen :P)

Klementiner! Er skikkelig gode på REMA og kiwi nå... Ikke noe å lage eller bake...riktignok.. Men jeg lager julemarmelade på klementiner i julegave hvert år... Er mange fine oppskrifter på nettet, anbefaler å prøve seg frem, landet på nellik og kanel i fjor, og hvis man er heldig med koking så blir det nesten karamellisert... Kjøpte små syltetøyglass på clas Olson:-)

Klementiner! Er skikkelig gode på REMA og kiwi nå... Ikke noe å lage eller bake...riktignok.. Men jeg lager julemarmelade på klementiner i julegave hvert år... Er mange fine oppskrifter på nettet, anbefaler å prøve seg frem, landet på nellik og kanel i fjor, og hvis man er heldig med koking så blir det nesten karamellisert... Kjøpte små syltetøyglass på clas Olson:-)
Har du en oppskrift du vil dele? :-D Hørtes veldig godt ut!

Har spist 2 pakker med brente mandler siste uken.. ikke bra.. Sunn snacks er bare ikke like godt :p
Blir mye 86% cacoa sjokolade, det er jo nesten sunt :p

Jeg kjøpte en 3-pakk toffifee på Europris igår. Sånn "jule-edition". Tenkte den kunne være fin å ha i gave til nånn en dag.
Pytt. Ikveld satte jeg i meg nesten alle i en eske :p samboer tok opp eska litt senere på kvelden, "va de gode de her eller?" Hvorav jeg svarte "du kan bare ta de som e igjen du". Han åpna eska, så så han på meg; "Jaha...takk du." (Tror det var kanskje 5 biter igjen :P)
Toffifee er farlig å begynne på ;) beste som fins:)

Back
Topp