Noe gode råd?

daisy88

Betatt av forumet
Så utrolig flott med eget forum for oss som er aleine
Jeg er alene med sønnen min på 7 år, vært alene siden han var ca 6mnd.

Nå er jeg gravid igjen, bf vil at jeg tar abort.. dette er ikke noe han vil diskutere, mener jeg vil ødelegge livet mitt, hans og et fremtidig barn sitt liv dersom jeg beholder...
jeg på min side skulle ønske det var så enkelt... har 1.5 år igjen på lektorutdanning og det blir masterskriving i permisjonstiden... hva tenker dere? Har han rett?

Tror du angrer mer om du tar abort.
Ting pleier å ordne seg og vi damer klarer jammen mye når vi må!
Sender deg en klem!

Siden du spør, tror jeg du vet at han ikke har rett, eller i det minste at du egentlig ikke synes det.
Han var med på leken, og bør ta ansvar, iallfall i form av bidrag. Den holdningen hans er ødeleggende for deg, og du bør nok vurdere å ta denne avgjørelsen alene, siden det strengt tatt ikke er hans kropp, eller liv som vil påvirkes i noen stor grad.
Du har klart deg alene før, og klarer det igjen.
Masteroppgaven ved lektorstudiet er beintøff, men ikke umulig. Permisjonstiden kan være tøff den også, men i verste fall utsetter du bare oppgaven. Det er ikke noe problem. <3

Så klart han ikke har rett... abort er ikke løsningen på alt!

Og hva i all verden legger han til grunn når han sier at livet ditt, hans og et fremtidig barn sitt vil bli ødelagt? Tenker at dette er noe du må bestemme selv. Et barn og et søsken til han du har, blir nok en stor glede. Og om ikke bf stiller opp, så har du vist at du klarte deg alene første gang - og du vet hva det ligger i å være alene med barn. Kan bli tøft i starten, spesielt i kombinasjon med studier - men veldig verdt det :-)

Back
Topp