Noe gode råd? : )

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
noen som har noen gode råd for og kanskje øke sjangsen for at egget skal feste seg? :wacky:
Ja tenkte litt på feks kosthold, trening før og etter innsett.. ja tenker ikke på sånn hard trening da, men feks lange turer , sykkle.. sånn type trening..

Ja er sikkert ikke noe sånt spes ting, men tenkte kanskje om kostholde kan hjelpe litt på?? :rolleyes:

noen som har noen gode råd for og kanskje øke sjangsen for at egget skal feste seg? :wacky:
Ja tenkte litt på feks kosthold, trening før og etter innsett.. ja tenker ikke på sånn hard trening da, men feks lange turer , sykkle.. sånn type trening..

Ja er sikkert ikke noe sånt spes ting, men tenkte kanskje om kostholde kan hjelpe litt på?? :rolleyes:
Babyklister - Fructus Femina.
Brukte det på fryseforsøket og ble gravid. Skader ihvertfall ikke å prøve :)

Babyklister - Fructus Femina.
Brukte det på fryseforsøket og ble gravid. Skader ihvertfall ikke å prøve :)

Så det er noe som funker? Har hørt om der da ;)
Men bruke det sammen med lutinusen??

Så det er noe som funker? Har hørt om der da ;)
Men bruke det sammen med lutinusen??
Vanskelig å bevise at det funker, men det skal iallfall gjør livmoren mer mottakelig for det befruktede egget.
Jeg tok det fra positiv el test frem til uke 12.
Lutinus brukte jeg kun fra innsett frem til testdag.

Tok du det samtidig som lutinusen da ?

Babyklister - fructus femina
Akupunktur - både i tida før og etter innsett
Kutt ut sukker og koffein
Hold føtter og mage varm
Ikke løft tungt
Gå rolige turer
Unngå stress

Babyklister - fructus femina
Akupunktur - både i tida før og etter innsett
Kutt ut sukker og koffein
Hold føtter og mage varm
Ikke løft tungt
Gå rolige turer
Unngå stress
Så det vil si at jeg faktisk bør sykemelde meg fra jobben i 1-2 uker ?? Pga tungt arbeid

Så det vil si at jeg faktisk bør sykemelde meg fra jobben i 1-2 uker ?? Pga tungt arbeid
Hadde iallefall sjekket med fastlege. Det å unngå tunge løft (over ca 5 kg) er et allment råd hos de fleste klinikker.

Hadde iallefall sjekket med fastlege. Det å unngå tunge løft (over ca 5 kg) er et allment råd hos de fleste klinikker.
Kan være tyngre enn det så kanskje jeg skal høre med de neste gang

600 mg Q10 fra 2-3 mnd før uttak (fortsatte også ved gravditet til uken 6)
350 mg e-vitamin i noen måneder
Melatonin

Også tatt akupunktur, men tror det var mest for avslapning og psyke :)

600 mg Q10 fra 2-3 mnd før uttak (fortsatte også ved gravditet til uken 6)
350 mg e-vitamin i noen måneder
Melatonin

Også tatt akupunktur, men tror det var mest for avslapning og psyke :)
No skal jeg bare ha innsett av egg som har lagt på frys ;)
Men hva er Q10? Og melatonin?
Og hvorfor e vitamin? ;)

No skal jeg bare ha innsett av egg som har lagt på frys ;)
Men hva er Q10? Og melatonin?
Og hvorfor e vitamin? ;)

Ahhh det må du nesten Google for det har jeg glemt, men vet mange bruker alt dette før innsett også da alle 3 har med celledeling :)

Om du ønsker å sette deg inn i fornuftig mat for å øke sjansene til å bli gravid: http://my.chriskresser.com/program/healthy-baby-code/

Ellers så er vel unngå koffein og alkohol, og hold deg normalvektig og frisk noe av det viktigste.
Koffein og alkohol er ikke noe problem , no er jo jeg nesten ett avholds mennesker når der gjelder alkohol hehe..
men om noe. Og har tips til god sunn mat så tar jeg i mot råd det..
men som sagt så skal ikke jeg ha uttak, kun sette inn det ene egget som ligger på frys ;)

Koffein og alkohol er ikke noe problem , no er jo jeg nesten ett avholds mennesker når der gjelder alkohol hehe..
men om noe. Og har tips til god sunn mat så tar jeg i mot råd det..
men som sagt så skal ikke jeg ha uttak, kun sette inn det ene egget som ligger på frys ;)
Mye gode matråd på linken jeg ga deg.

Også må man betale for og se mer ;)
Hmm. Jeg har aldri betalt, men fant mye ved å leite rundt, men det begynner å bli noen måneder siden. En oppsummering er vel å lage mat fra råvarer, gjerne litt i lavkarboretning og unngå tofu/soya-produkter.

Om du vil ha lesestoff, fikk jeg noen aha tanker av å lese "spis deg gravid". Kostholdsrådene der er også i retning av lavkarbo, med fokus på å ha stabilt blodsukker.

Back
Topp