Noe galt med vekten

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Jeg veier som regel 55 kg, men prøver å ned i vekt pga kommende bryllup. Var veldig godt i gang med trening, rett kosthold osv. Gikk ned kun 1 kg på to uker, det var litt demotiverende, så jeg ga opp.

For ca 2 uker siden, gikk jeg på vekten igjen, og da viste den 58 kg! Fikk jo helt sjokk, og tenkte at nå var det på tide å skjerpe seg igjen.Å gå opp 3 kg på 1 mnd, nei det var tungt å svelge. Så i løp av disse ukene har jeg skjerpet meg igjen. Så i dag morges gikk jeg på vekten igjen, da viste den 54.6, og det var jo motiverende. Så jeg drakk to glass med vann, og gikk å syklet i ca 12 min. Etterpå gikk jeg på vekten igjen, og da viste den 58 kg...

Er det mulig? Eller lever vekten sitt eget liv, og prøver å dra motivasjonen ut av meg. Vet jo ikke om jeg veier 58 kg da, eller om jeg fortsatt veier 55 kg som i utgangspunktet...ikke så lett å vite når den gir meg et forskjellig tall hver eneste gang jeg tråkker på vekten..

Noen som har noen formeninger? NOEN; ANYONE????[:'(][:-][&o]

ORIGINAL: Augustprinsessa

Ny badevekt?[;)]

Den er relativt ny, jeg har kjøpt to nye badevekter, og den herene viste korrekt...men nå er den plutselig ikke korrekt lenger, fatter ingenting jeg

Om du har trent mye, kan du ha mistet fett og fått mere muskler. Så selv om du i diameter blir mindre, kan vekten vise mere [:)]

ORIGINAL: Kickie

Om du har trent mye, kan du ha mistet fett og fått mere muskler. Så selv om du i diameter blir mindre, kan vekten vise mere [:)]

Trent mye og mye, hver morgen før jeg spiser pleier jeg å sykle i ca 12 min, før jeg spiser. Så rocker jeg ca 20 min, får man muskler av det da, og så mye at vekten viser så mye i forskjell på ca 12 min +/- ?[8|]

ORIGINAL: Marlu

du må ikke veie det rett etter du har trent [;)] da veier man faktisk mer enn man egentlig gjør.

Jeg vet ikke hvorfor, bare at det er sånn [8D]

seriøst? Hehe, det var jo en liten trøst da...men hvordan kan det være 3 kg mer...skjønner ikke helt logikken i det da..så da er vekten min riktig da?[:)]

ORIGINAL: _Snepsi_

Står vekten på et hardt underlag som er i vater?
De digitale skal ikke stå på matter, fliser, og de fleste badgulv bakker litt nedover, da kan den vise feil..
Prøv å ta den i stua eller på et underlag du vet er rett og hardt å vei deg[8D].

Takk for tipset...er jo skikkelig demotiverende å veie feks 60 kg først, og så 63 noen min etter[:)]

De digitale skal ikke stå på matter, fliser, og de fleste badgulv bakker litt nedover, da kan den vise feil..
Prøv å ta den i stua eller på et underlag du vet er rett og hardt å vei deg[8D].

Sign. Her kan vekten variere med 1,5kg om jeg flytter badevekta 15cm til høyre på baderomsgulvet, er en liten forhøyning på gulvet.

ORIGINAL: Frida82

Sign. Her kan vekten variere med 1,5kg om jeg flytter badevekta 15cm til høyre på baderomsgulvet, er en liten forhøyning på gulvet.

Vel har fliser innpå badet..og som du sier, varierer en del hvor du setter vekta. Nå tok jeg den innpå soverommet, der har vi parkett, og der viste den 57.5..! Sååå mye liksom[>:] Gooosh, hvorfor tar det sååå lang tid å ta av seg noen kilo, mens å legge på seg, det klarer man bare ved å kose seg [&o]

Muskler veier mer enn fett, og det kommer jo litt an på om du har spist eller drukket noe rett før du går på vekten, hva klær du har på deg og faktisk når på døgnet du går på vekten, mangen veier mer om kelden enn om morningen f. eks.

Kjøp ny vekt eller nye batterier. Vekten skal og stå på et platt gulv.skal egentlig ikke stå på fliser (mener å ha lest det et sted)

ORIGINAL: Annishjen

Muskler veier mer enn fett, og det kommer jo litt an på om du har spist eller drukket noe rett før du går på vekten, hva klær du har på deg og faktisk når på døgnet du går på vekten, mangen veier mer om kelden enn om morningen f. eks.

Er vel der problemet ligger. Jeg veier meg jo om morgenen, før jeg trener, og drikker litt vann (som regel to glass) og så 12 - 13 min senere veier jeg nesten 3 kg mer? Det gir ingen mening![:)]

Vei deg kun 1 gng i uken- til samme dag, i nettoen før du har spist og drukket og gjerne når du har gjort din fornødne [;)] vei deg aldri iløpet av en dag, for da har du fått i deg mat/væske og det kan slå galt an på vekta.. Når man har begynt å trene så holder musklene på vann-så det er nok ikke unaturlig at man går 1-2 kilo opp ivekt for det er væske- har du virkelig gått opp så mye liksom- da burde du ha vanskeligheter med å passe inni buksene dine feks[;)] er det væske merker du ingenting på klærne..man skal gjerne forsette å trene i over 1-2 mnder for å se "gode" resultater- så forsett med treninga, går man ikke ned i vekt går mann inn i cm , det merker du fort på klærne ;) ikke vei deg på en stund- spis "sunt" og logisk over en periode og forsett med treninga- mål deg gjerne med et målebånd- man kan faktisk stå stille på vekta når man trener eller går på diett, men kan faktisk minske mye på inn på cm ;)

lykke til[:D]

hilsen en som har "viet" sitt liv til trening og slanking - opp 2 ggr 80 kilo- ned 2 ggr 80 kg ;)

Min vekt er veldig sånn den også.. Jeg går bare av og på noen ganger til jeg er fornøyd med tallet....[8D]

ORIGINAL: Hilly77

Vei deg kun 1 gng i uken- til samme dag, i nettoen før du har spist og drukket og gjerne når du har gjort din fornødne [;)] vei deg aldri iløpet av en dag, for da har du fått i deg mat/væske og det kan slå galt an på vekta.. Når man har begynt å trene så holder musklene på vann-så det er nok ikke unaturlig at man går 1-2 kilo opp ivekt for det er væske- har du virkelig gått opp så mye liksom- da burde du ha vanskeligheter med å passe inni buksene dine feks[;)] er det væske merker du ingenting på klærne..man skal gjerne forsette å trene i over 1-2 mnder for å se "gode" resultater- så forsett med treninga, går man ikke ned i vekt går mann inn i cm , det merker du fort på klærne ;) ikke vei deg på en stund- spis "sunt" og logisk over en periode og forsett med treninga- mål deg gjerne med et målebånd- man kan faktisk stå stille på vekta når man trener eller går på diett, men kan faktisk minske mye på inn på cm ;)

lykke til[:D]

hilsen en som har "viet" sitt liv til trening og slanking - opp 2 ggr 80 kilo- ned 2 ggr 80 kg ;)

Tusen takk for et hyggelig svar. Det var virkelig motiverende [:)] Er i grunnen cm jeg vil ned i for å si det sånn..[:)] Hehe

Back
Topp