Noe for å roe nervene våre <3

Nette

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Vet det er mange av oss her inne som har dårlig erfaringer å derfor sliter med å slappe av å glede oss. Her er en liten oppmuntring til oss alle :Heartpink

Syns det er litt "betryggende" lesning nå i starten!
:) *tenke positivt*

Linken finner dere her : http://10min.no/samfunn/hvor-stor-er-sjansen-for-spontanabort

Oppsummert kan vi da sette opp følgende tabell over risiko for spontanabort:

• 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
  • 15 % sjanse fra ca. uke 3.
  • 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9
  • mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Risikoen for spontanabort er;

• 200 % større om kvinnen trener mer enn 7 timer i uken.
  • 81 % større om barnets far røyker mer enn 20 sigaretter om dagen.
  • 73 % større om man ikke bor sammen med en fast partner.
  • 72 % større om kvinnen har en BMI lavere enn 18,5.
  • 66 % større om faren til barnet ikke er faren til kvinnens første barn.
  • 60 % større om barnets far er over 40 år.
  • 70 % mindre om man opplever morgenkvalme.
  • 50 % mindre ved daglig inntak av frukt og grønnsaker.
  • 40 % mindre om barnets far er under 25 år.
  • 20 % mindre ved daglig inntak av sjokolade.
Lykke til alle sammen :Heartbigred

Ble litt betrygget av første del av teksten, men ikke del to.. 66% større sjangse hvis det ikke er samme far som første barn.. Ups..

Lurer litt på hvor de har hentet noe av det fra. skjønner ikke den med barnets far, det kan virkelig ikke stemme :P

Lurer litt på hvor de har hentet noe av det fra. skjønner ikke den med barnets far, det kan virkelig ikke stemme :p

Stusset på denne jeg også.. Siste prosentene syns jeg bare var tull :P

Sliter litt med å stole på den lista og syns ikke det er noe betryggende med den heller :p

200% større om man trener? Nah, så lenge kroppen er vant til treningen så skal det ikke ha noen betydning.

20% mindre ved daglig inntak av sjokolade..skal jeg ha dårlig samvittighet om jeg mister fordi jeg ikke tåler sjokolade da? :p

Og det med far henger absolutt ikke på grep.

Sliter litt med å stole på den lista og syns ikke det er noe betryggende med den heller :p

200% større om man trener? Nah, så lenge kroppen er vant til treningen så skal det ikke ha noen betydning.

20% mindre ved daglig inntak av sjokolade..skal jeg ha dårlig samvittighet om jeg mister fordi jeg ikke tåler sjokolade da? :p

Og det med far henger absolutt ikke på grep.

Det ser ut som om daglig inntak av sjokolade er positivt :P

Det ser ut som om daglig inntak av sjokolade er positivt :P

Nettopp, så siden jeg ikke tåler sjokolade så kan jeg jo skylde meg selv om jeg mister spira, siden jeg ikke har inntak en gang i mnd engang:p haha

Nettopp, så siden jeg ikke tåler sjokolade så kan jeg jo skylde meg selv om jeg mister spira, siden jeg ikke har inntak en gang i mnd engang:p haha

Hahahaha :p fy deg :p tror det skal gå fint altså :D :D men mann, han må du bytte ut ;)

Hahahaha :p fy deg :p tror det skal gå fint altså :D :D men mann, han må du bytte ut ;)
Må vel finne meg en som er under 25? :D
Men siden han er far til min første da, så blir det jo litt krasj i statistikken... :p

Må vel finne meg en som er under 25? :D
Men siden han er far til min første da, så blir det jo litt krasj i statistikken... :p

Hihi, en som er under 25 år, og så kan dere kose dere med sjokoladefondue med frukt og grønt sammen :p da får man kvalmen på plass og ;)

Hihi, en som er under 25 år, og så kan dere kose dere med sjokoladefondue med frukt og grønt sammen :p da får man kvalmen på plass og ;)
Hahahaha, det var en lur ide:D

Dette var veldig betryggende hos meg (den første delen)! Kan det virkelig stemme? Trodde det var større sjans enn 8% i uke 6.. Men klager ikke :-D

Hentet fra nhi.no

"Hvis et levende foster er til stede ved uke 8, er risikoen for fostertap de neste 20 ukene på 3%."

Det syns jeg er betryggende :)

Back
Topp