Noe du savner ved tiden før barnet kom?

Evette

Gift med forumet
En baby krever jo enormt mye og dagene er ikke like lette å planlegge. Vi har 2 6 åringer fra før, så minstemann gikk jo rett inn i våre rutiner så sånn sett er det ikke noe endring for oss..
MEN jeg savner det å kunne gjøre lette og raske turer i butikken feks.. Nå må lille mates, kles på, kanskje mates igjen, kanskje et bleieskift, settes i bilen, trøstes litt og så må en drasse rundt med babyen i butikken.. Inn i bil igjen, dra hjem, kle av osv...
Den lille snarturen i butikken som før tok 10 minutt kan fort ta 1 time nå.
Og så savner jeg å kunne sove i en komfortabel stilling:p lillemann vil ikke ligge i egen seng så vi samsover. Noe som kan være vansklig når både han og sambo skal kreve mesteparten av plassen i senga:p

Har en treåring fra før, og det jeg savna mest i tida etter han kom var spontanitet, aleinetid, å ha god tid, å lese (pleide å lese mye!), god tid i dusjen aleine, og ikke minst lange fjellturer. Pleide å være på turer oppmot ei-to uker, enten telt eller hytte. Mye en kan gjøre med små barn og, men de lange turene uten ansvar for andre enn seg sjøl er ikke like kompatibelt. Og ja - å få ting gjort. Man kommer liksom sjelden ordentlig i gang med noe (rydd, vask, matlaging) før man blir avbrutt.

Ikke så mye nytt nå med lillebror egentlig, i og med storebror ikke er eldre enn 3 har vi ikke rukket å få tilbake så mange av før-småbarn-vanene ennå :) å dra ut med bil er pes, med vogn litt mindre pes. Vi har butikk og bhg bare ti min gange unna, så jeg triller mest.

Bæretøy gir også flere muligheter.

Vi har jo en 6-åring og en 2-åring fra før, så sånn sett levde vi jo allerede småbarnslivet før lillemor kom. Men.... Jeg har fått ei som helst ville være på meg hele tiden og HATER vogna, så jeg savner alenetid, kjærestetid og "alenetid" med hver av guttene, samt å kunne få gjøre en enkel ting som å lage mat eller vaske hus uten ørti avbrekk for å amme, bysse osv og ende opp med å gjøre alt med baby på magen.... ;)

Jeg savner mye. Jeg har en fantastisk baby, men må innrømme at jeg savner å bare være sammen med kjæresten. Foreløpig sover hun i babynest ved siden av meg i senga, og da er det ikke plass til pappan ved siden av. Så han sover på gjesterommet. Jeg savner skikkelig å legge meg sammen med han! Også savner jeg alenetid. Baby sover sjeldent lenge hvis hun blir lagt for seg selv, så jeg rekker aldri å begynne på noe. Savner å strikke. Også hadde det vært så deilig å få rydda og vaska huset skikkelig, men det er vanskelig når hun alltid våkner etter 5-10 min.

Mye savn, men mye kos med baby og da :) Får ta igjen ting etter hvert som vi får mer stabil rytme.

Jeg savner spontaniteten! Det å kunne bare løpe ut døra med veska på armen ;) sove sammenhengende om natten, og dra på date med mannen :)

Savner å bruke en time i dusjen hver dag, og at puppene mine ikke er en melkemaskin :)

Men! Jeg er så heldig å ha en baby med sovehjerte :) nå sover han ute i vogna, og han kan fint sove i babynestet alene mens jeg gjør husarbeid,så der er jeg ganske heldig synes jeg :)

Siden vi hadde to gutter fra før, på 7 (snart 8)og 4(snart 5) så går hun inn i de rutinene:-)

Men siden gulla er blitt så store, følger det naturligvis med frynsegoder som att gutta fikser mye selv. Og att de er i seng til 19.30. Da hadde mor tiden for seg selv, fikk ryddet og ordnet og fikset det som måtte fikses. Det savner jeg, det å styre kvelden som jeg selv ønsker. Mannen jobber mest kveldsvakter, så min alene tid var fra 19.30-23. Koser meg med Milla også, hun er nesten for tålmodig;-)

Uansett, når gutta blir større vil ikke kvelden bare være min og mannen sin lenger. Da vil barna garantert være oppe til etter vi har sovna:-P

Så kommer dagen da vi sitter igjen alene hjemme og lurer på om ikke barna kan stikke innom en kveld for det hadde jo hvert hyggelig å møttes igjen for en kveld;-)

Alt til sin tid. Men ja, jeg savner mye nå, men vet jeg vil få det tilbake en dag:-) selv om det blir rart og jeg garantert vil savne baby tiden igjen :-P blir man noen gang fornøyd?:-P

Sove sammenhengende ...

Søvn, alenetid, kjærestetid, spontane påfunn. Nå er vi heldige med besteforeldre som løper ned døra for å få passe gutten så regner med det bedrer seg etterhvert som han blir eldre :)

Det jeg savner mest er ikke bare før baby men også før hunden. Savner lange turer alene i skogen, helt alene. Bare meg eller meg og kameraet mitt. Ellers var jeg såpass forberedt på at livet aldri ville bli som før når jeg skaffet hund og fikk barn, så jeg tenker ikke mye på andre ting :)

Savner litt å kunne dra hvor jeg vil når jeg vil, og å kunne lage varm lunsj når jeg er alene hjemme (heldig om jeg tar meg tid til brødskive frokost nå),

Sammenhengende søvn, kjærestetid med mannen, å kunne planlegge dagene mine, trening, melk...

å få sove mer enn bare noen timer i strekk..

intimitet. er bare 5 uker siden jeg fødte.. og lakengymnastikk var det mangel på siste ukene før fødsel og.. gleder meg til underlivet er klar for nye eventyr igjen ;)

Savner sammenhengende søvn. Og alenetid med 3-åringen. Og alenetiden med mannen etter at 3-åringen har lagt seg. Og friheten til å dra ut alene uten å måtte tenke på amming. Men jeg vet jo at dette kun er en kort periode, og det går så innmari fort! Plutselig er livet tilbake til "normalt" igjen:) (om enn noe annerledes med 2 barn;))

Back
Topp