Noe du må ha til påske?

Lykke.nr2

Lykkeliten
Mailykke <3
Er det noe du må ha til påske, tenker da på mat, godis eller ting? Eventuelt noen tradisjoner som alltid har vært der. :)

Jeg må ha påskeegg med godis, lammelår til middag en dag, grill pølser på bål, sjøllaget kjøttrull og kvikklunsj :P

Jeg MÅ ha påske egg, med mine favoritter i.
Er et stort pluss hvis det varer ut påsken.:happy

Ellers forbinder jeg påsken veldig med hyttekos og skiturer med apelsin,kvikklunch og noe godt å drikke på i solveggen. I år blir det ikke slik, men en rolig bypåske- siden terminen er så nærme.

Vi pleier å lage lam på påskeaften og invitere venner eller familie på det.
I år reiser vi til min familie, som ikke er så begeistret for lam- så da blir det sikkert noe annet godt på menyen:)

Har vel ikke hat de stor påsketradisjonene...men påske egget er på plass og allerede en tredjedel er spist opp :P ma'en overrasket meg en dag og kom hjem med et proppfullt egg :)
Mor kommer på besøk, så vi har kjøp inn entreqote som vi har tenkt å grille, ellers har vi ikke tenkt å langt på hva vi skal gjør i påsken. Men det blir nok minst mulig bevegelse på meg pga bekkenet ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

påskeegg må til med smågodt,kvikklunsj og solo..
Mat bruker vi enten kalkun eller pinnekjøtt om det går og få kjøpt..I år kommer min fam. ned til østlandet så i morgen må jeg ta en handlerunde..kjøpe litt grillmat og div.godt:)

Så lenge jeg har vann i springen og isbitmaskinen virker er jeg fornøyd :D :p

Så lenge jeg har vann i springen og isbitmaskinen virker er jeg fornøyd :D :p

Jeg kansker isbiter nå under svangerskapet, så må nok ha noen kg klar til nytelse :P haha.. Men gjelder det for deg hele tiden, eller er det bare nå når du er gravid?

Akkurat nå trenger jeg ingenting:/
Men sørger for at det er påskeegg, påskegodt og mye god mat til resten av familien.

Anton Bergs dragerte marsipanegg....men i år har jeg juksa og begynt for leeeenge siden.

Skal hjem til mamma og pappa, så da er det også obligatorisk med ananasbrus :)

Sånne kolibribrød eller hva der heter.... Gul marsipanstang med sjokolade og strø på!!!

Sent from my iPhone using BV Forum

Her går det i grilling, kvikklunsj og appelsiner:-) har alt spist en bråte med kvikklunsj som jeg craver veldig om dagen.:-) godt det ikke syns på vekta. Spyr jo fortsatt så er ikke mye jeg får i meg om dagene, og vekta sier bare 0, 5 pluss startvekta, så jeg og legen kunne ikke vært mer fornøyd da jeg alt har mye å ta av.:-)

Jeg kansker isbiter nå under svangerskapet, så må nok ha noen kg klar til nytelse :P haha.. Men gjelder det for deg hele tiden, eller er det bare nå når du er gravid?

Var sånn under forgje graviditet også og var heller ikke aktuelt å føde uten en kopp med isbiter :-p utenfor graviditeten gikk det mest i brus, men det drikker jeg ikke lenger :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp