Noe annet enn grøt til kvelds?

Melly_

Blir kjent med forumet
Hei dere,
Har en her på 8mnd som sover veldig urolig når hun får grøt på kvelden. Har gått bort fra det og gir istedenfor grøt på ettermiddagen og til nå har hun fått avokadomos med banan eller pære til kvelds. Da er det helt tydelig at hun sover langt roligere. Lurer på om noen har tips til andre kveldsmåltider som vi kan gi? Begynner nok å bli litt lei denne avokadomosen... Skal også sies at hun ikke er så interessert i amming annet enn på sen kveld/natt lenger, og heller ikke veldig begeistret for mme.
 
Du kan jo gå over til plukkemat, eller BLW. Vet ikke alle er så trygg med å gi babyen sin alt mulig rart, men vi kjørte BLW fra 6 mnd med første, så hun spiste samme som oss fra første dag. Så da spiste jeg sammen med henne til kvelds så hun hadde en å se etter hvordan hun skulle gjøre det. Fikk brødskive med leverpostei ofte som kveldsmat. Andre måltider fikk hun samme som oss, men må alltid være minst en voksen som spiser med barnet. Vi har såpass god erfaring med at ungen spiser selv at vi skal gjøre det på babyen også når han blir 6 mnd.
 
Du kan jo gå over til plukkemat, eller BLW. Vet ikke alle er så trygg med å gi babyen sin alt mulig rart, men vi kjørte BLW fra 6 mnd med første, så hun spiste samme som oss fra første dag. Så da spiste jeg sammen med henne så hun hadde en å se etter hvordan hun skulle gjøre det. Fikk brødskive med leverpostei ofte. Vi har såpass god erfaring med at ungen spiser selv at vi skal gjøre det på babyen også når han blir 6 mnd.

Vi sliter litt med biter her, hun kaster stort sett opp når det blir for store biter. Har prøvd bittesmå brødbiter denne siste uka nå, men hun brekker seg og kaster opp dessverre. Så vi må nok fortsette med most mat inntil videre og så prøve igjen!
 
Vi sliter litt med biter her, hun kaster stort sett opp når det blir for store biter. Har prøvd bittesmå brødbiter denne siste uka nå, men hun brekker seg og kaster opp dessverre. Så vi må nok fortsette med most mat inntil videre og så prøve igjen!
Okey, da er ikke det en løsning for dere. Da foreslår jeg å prøve andre ting du kan mose, er dessverre litt blank der. Hva med banan? Også hørt noen lager forskjellig fruktmoser og smoothie. Men nå er jeg på et område jeg vet lite om. Jeg er mest komfortabel med BLW-metoden.
 
Du kan i prinsippe mose det meste av mat. En mulighet er å gi type middagsmos til kveldsmat da får hun et fullverdig måltid. Ellers har lapper vært populære her, men det blir biter igjen.
 
Her fungerer det med banan ihvertfall. Eller avokado. Det går jo fint an og mose og om det er vanskelig med biter :)
 
Kokosmelk kan tilsettes i banan,-og avokadomosen, så får den en helt annen smak :) Mango er godt å tilsette også. Om det går bra, hva med å putte oppi et par skjeer med grøt?

Ellers har jeg ikke så mange andre tips enn ting hun ikke(?) spiser, som brød, polarbrød, lompe, lapper, grove vafler og eggerøre :shy:
 
Det finnes mange forskjellige type grøter man kan lage selv.
Hirsemel skal vist være ganske mildt for magen.. :)
 
Back
Topp