Noe å tenke over?

Jimsik

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Jeg vet ikke helt hvorfor jeg tenker slik, men livmoren har jeg kjent ganske lenge nå, men den er på samme sted. Helt nede, rett over/på trusekanten. Babyen ligger også helt nede ved skambeinet enda. Burdet ikke livmoren komme mer opp nå? Er 16 uker idag og er gravid for 3 gang. 1 fullført svangerskap for 11 år siden og en MA tidligere i år, og da følte jeg livmoren var ganske langt oppe allerede i uke 9 før jeg mistet.

Føler meg litt teit som spør, men jeg føler alt er så langt nede enda i forhold til det jeg leser og andre sine erfaringer. Hvordan ligger din baby og livmor?
 
Når det er så lenge siden sist fullførte svangerskap så tror jeg ikke livmoren blir større fort (slik som hos de som har mange tette).
Det kan også være at den vokste kjapt i begynnelsen og har stagnert litt nå?
hvor lav er trusekanten din da? De sier jo at livmoren er ca rundt navlen i uke 20.

er selv 16+5 med barn nr 3 (graviditet nr 8) og livmora har ikke nådd navlen enda..
 
Når det er så lenge siden sist fullførte svangerskap så tror jeg ikke livmoren blir større fort (slik som hos de som har mange tette).
Det kan også være at den vokste kjapt i begynnelsen og har stagnert litt nå?
hvor lav er trusekanten din da? De sier jo at livmoren er ca rundt navlen i uke 20.

er selv 16+5 med barn nr 3 (graviditet nr 8) og livmora har ikke nådd navlen enda..
Jeg begynte og kjenne den allerede i uke 8 (hadde tvillnger, den ene døde dessverre i uke 10)
Jeg fant et bilde, jeg har tatt keisnersnitt, så der hun peker kjenner jeg livmoren. Og rett under der ligger bebis. Den er ikke halveis til navlen en gang. Jeg vet ikke om det er noe å bekymre seg over, men jeg lurer jo på hva som skjer. Jeg kjenner jo liv, men jeg er redd noe ikke er som det skal med tanke på hvor alt ligger.

63713678.jpg

Jordmoren på fredag sa ikke noe om beliggenheten, jeg spurte jo ikke heller da, siden det hjalp noe annet jeg måtte sjekke når jeg var der. Men hun tok jo gel lengre opp på magen og måtte flytte ultralydapparatet nedover og helt på venstreside av skambeinet. Første jeg tenkte, var jo hvorfor hun tok gelen så langt oppe. Så har gått rundt og tenkt på dette ganske lenge og hvertfall etter jeg var der. Angrer på jeg ikke spurte da.
 
Hvis du var på ul på fredag så har du nok ikke noe p bekymre deg for :) men er du bekymret så ringer du jordmor tenker jeg - ikke godt å bekymre seg!
Livmora mi var normal størrelse ved sist jordmortime, men jordmor måtte likevel langt ned for å få inn hjertelyd. De har god plass nå, og mini her trives også godt langt nede kjenner jeg
 
Er uke 16+ 4 idag og kjenner livmoren rett under navlen der finner jeg også hjertelyden. Har ett barn frafør født for 7 år siden :)
 
Hvis du var på ul på fredag så har du nok ikke noe p bekymre deg for :) men er du bekymret så ringer du jordmor tenker jeg - ikke godt å bekymre seg!
Livmora mi var normal størrelse ved sist jordmortime, men jordmor måtte likevel langt ned for å få inn hjertelyd. De har god plass nå, og mini her trives også godt langt nede kjenner jeg
Ok, kanskje min også liker seg langt nede. Jeg søkte litt på nett og ser flere har babyer liggende nede ved skambeinet nå også. Kjenner meg bare ikke igjen når jeg folk kan kjenne spark ved navlen nå og kjenner liv oppe ved navlen.
 
Jeg er uke 16, kjenner ikke tegn til noe liv enda.
 
Back
Topp