No poo

Hannus

Elsker forumet
Januarskatter 2015
"No shampoo", altså å avvenne håret å bli vasket med sjampo. Noen her som har prøvd det og vil dele erfaringer?
Hvilken metode prøvde du?

Og evt vise før og etter bilder? :)

Jeg prøvde en gang, jeg brukte kunn balsam, men jeg glemte det... Burde kanskje ha fjernet sjampoen fra dusjen... :-P

Har en venninne som har gjort det i flere år. Skyller kun håret sitt med saltvann. Det er utrolig tykt og sterkt.

Jeg har først prøvd i noen mnd å venne håret til å kun bli vasket annenhver dag. Så de siste mnd har jeg byttet til shampo og balsam uten sulfater og silicon, og ca annenhver gang jeg dusjer bruker jeg bare vann. Håret føles litt fett, men ser ikke så fett ut som det føles. Håper det bedrer seg snart, for det føles vanskelig å stelle nå. Måtte ty til vanlig shampo en dag nylig, for jeg hadde brukt hårspray og håret føltes helt seigt etterpå, fikk ikke ut alt i bakhodet.

Jeg har begynt å vaske håret med natron og eddik. Har gjort det i over 1uke nå å er meget fornøyd med resulatet.

Jeg har begynt å vaske håret med natron og eddik. Har gjort det i over 1uke nå å er meget fornøyd med resulatet.
Hvor ofte vasker du det da? Hver dag eller lar du det gå noen dager mellom? :)

Takk for svar!
Tenkte jeg skulle prøve honningmetoden. Bruker ingen hårprodukter til vanlig og vasker kun med sjampo. Men håret mitt er så utrolig slitt og stygt så håper det funker. :D

Back
Topp