No-eggs - Eggerstatning

Tanntrollet09

Forumet er livet
Noen som har prøvd det til baking eller matlaging?

Evt. noen som andre tips når man har unge med egg-allergi?
Skal bake til bursdagen hennes.

ja har prøvd et par ganger

ORIGINAL: nussnøff

Byttet du bare ut eggene i oppskriften da? Og hvordan ble det du baket/laget?

Prøvde å lage sjokoladekake med no-egg i går, og det ble ikke helt bra for å si det slik. Den ble ikke skikkelig fast og røy nesten fra hverandre.

Jeg bruker egg erstatning. Funker utmerket. Blir mye bedre enn hvis jeg ikke bruker det. Finere konsistens. Men den posen med langpanne kake som rema har, sjokolade kake, den er kjeeeempe god. Bare tilsett olje og vann. Lettvint og greit.[:D]

ORIGINAL: Tanntrollet09

Prøvde å lage sjokoladekake med no-egg i går, og det ble ikke helt bra for å si det slik. Den ble ikke skikkelig fast og røy nesten fra hverandre.

ja jeg byttet ut antall egg med erstatningen. Var ingen problem de ble akkurat som de pleier.Her er en kakeside hvor du kan søke etter oppskrifter på kaker som ikke inneholder egg

http://www.kakemonsen.no/sider/sok.asp

ORIGINAL: ajasto

Jeg bruker egg erstatning. Funker utmerket. Blir mye bedre enn hvis jeg ikke bruker det. Finere konsistens. Men den posen med langpanne kake som rema har, sjokolade kake, den er kjeeeempe god. Bare tilsett olje og vann. Lettvint og greit.[:D]

Ja, etter bakerunden i går, så vurderer jeg å bruke det Toro i stedet[8D]

ORIGINAL: Tanntrollet09

ja jeg byttet ut antall egg med erstatningen. Var ingen problem de ble akkurat som de pleier.Her er en kakeside hvor du kan søke etter oppskrifter på kaker som ikke inneholder egg

http://www.kakemonsen.no/sider/sok.asp

Må være meg som er problemet da[;)] Hehe. Skulle jo lage eggedosis først, å den ble som ei sukker suppe i stedet, og lignet ikke eggedosis i det hele tatt.
Takk for linken[:D]

Kjøpe den no-eggs på helsekost.

ORIGINAL: camilla82

Hvor kjøper dere eggerstatningen?

helsekost, meny og kiwi har jeg kjøpt på

ORIGINAL: camilla82

Hvor kjøper dere eggerstatningen?

helsekost, meny og kiwi har jeg kjøpt på

Takk :) Da skal jeg se om jeg finner[:D]

Møllerens har kakeblanding og muffinsblanding uten egg [:)]
Har laget pannekaker med eggerstatning,fungerte fint.Røren så veldig snodig ut,men pannekakene ble gode [:)][:)][:)]

ORIGINAL: *englefjes*

Møllerens har kakeblanding og muffinsblanding uten egg [:)]
Har laget pannekaker med eggerstatning,fungerte fint.Røren så veldig snodig ut,men pannekakene ble gode [:)][:)][:)]

Takk:)

Har noen fått til eggedosis ved bruk av eggerstatning?

Back
Topp