Noen som har tatt UL av eggstokker og funnet blod(hvitt skjoldete felt på ultralyd) i eggstokkene? Gikk til gynekolog fordi jeg har hatt noen runder med intense smerter som varer noen timer før de går over til ømhet/følelsen av mørbanket. Gynekologen viste meg på skjermen at eggstokkene mine var «farget hvite» og ikke sånn typisk bilde der man ser et sort hulrom med masse egg i. Hun kunne se noen egg oppe i «kanten» på eggstokken, mens midterste del av eggstokken var hvit/dekket av væske. Hun mistenkte det var blod men hun hadde ikke et fasitsvar. Hun hadde en teori om at eggstokkene blir tunge pga blodansamling og dermed vrir seg litt, slik at jeg får ishemi-smerter, altså at eggstokken ikke får blodforsyningen. Dette er veldig smertefullt. Hun trodde ikke det var cyster fordi det ville vært veldig tilfeldig, og mindre sannsynlig, med to sprukne syster på begge eggstokker til samme tid, og fordi hun da ville forventet og sett en del mer væske i og med at jeg hadde et slikt smerteanfall bare 12 timer tidligere i forkant av UL.
Smertene er intense når de kommer! De har kommet på CD 1, CD 2 og CD 24, de tre siste syklusene. De føles 100% ut som rier(har født tidligere) og jeg blir så smertepåvirket og kvalm at jeg kaster opp og blir blek. Klarer nesten ikke å gå, må rolle meg som en ball og har lite kontroll over meg selv. Har lest litt om endimetriose, kan jo hende det er det. I dag, 24 timer etter dette «anfallet» føles hele mageregionen mørbanket. Klarer ikke ha på dongeribukse(pga ubehag) og kjenner hver en fartshump, hopp, host, hvis jeg prøver å presse, osv.
Noen som kjenner seg igjen i dette og kan dele erfaringer?
Har ellers regelmessige sykluser med positiv EL test hver mnd. Har aldri før vært plaget med noe mer enn normale menssmerter. Har et barn fra før som ble unnfanget på første forsøk. har ikke brukt prevensjon siden april 2021 men er først de siste månedene at jeg har testet etter EL.
Smertene er intense når de kommer! De har kommet på CD 1, CD 2 og CD 24, de tre siste syklusene. De føles 100% ut som rier(har født tidligere) og jeg blir så smertepåvirket og kvalm at jeg kaster opp og blir blek. Klarer nesten ikke å gå, må rolle meg som en ball og har lite kontroll over meg selv. Har lest litt om endimetriose, kan jo hende det er det. I dag, 24 timer etter dette «anfallet» føles hele mageregionen mørbanket. Klarer ikke ha på dongeribukse(pga ubehag) og kjenner hver en fartshump, hopp, host, hvis jeg prøver å presse, osv.
Noen som kjenner seg igjen i dette og kan dele erfaringer?
Har ellers regelmessige sykluser med positiv EL test hver mnd. Har aldri før vært plaget med noe mer enn normale menssmerter. Har et barn fra før som ble unnfanget på første forsøk. har ikke brukt prevensjon siden april 2021 men er først de siste månedene at jeg har testet etter EL.