NKS nettstudie og lånekassa

hakkamakka

Forumet er livet
VIP
Jeg vurderer å ta studie gjennom NKS, men det koster neste 30000. Men jeg har krav på stipend og lån fra lånekassa. Jeg tenkte å starte med en gang, men så ser jeg det at det er søknadsfrist på lånekassa 15 mars og 15. november. Dette er sakset ut fra lanekassen.no 

• 15. november 2011 søknadsfrist for utdanningstøtte høstsemesteret 2011.
  • 15. mars 2012 søknadsfrist for utdanningsstøtte vårsemesteret 2012.

Søknaden må ha kommet inn til Lånekassen innen søknadsfristen.

Egne frister for lærlinger og andre grupper

• Søknader fra lærlinger for skoleåret 2010–2011 må være kommet inn til Lånekassen innen 30. juni 2011, eller innen lærekontrakten avsluttes, dersom lærekontrakten avsluttes før 30. juni 2011.
  • Tar du kurs som startet 1. mars 2011 eller senere, må søknaden være kommet inn til Lånekassen før kurset/undervisningsåret er avsluttet, senest 15. juni.
  • Søknad om støtte til kurs med sommertermin må være kommet inn til Lånekassen før kurset er avsluttet.
  • Du kan få unntak fra fristene hvis særlige forhold gjør at du ikke får søkt innen fristene. Slike forhold kan være at du på grunn av psykisk eller fysisk sykdom var forhindret fra å sende inn en søknad.

Tror dere studie gjennom NKS går under andre grupper? at jeg altså kan søke og få stipend nå? For det studiet jeg skal ta kan jeg begynne med en gang. 

Lite lyst å vente til august, er så motivert for å starte nå . Håper noen veit :)

Jeg vet ihvertfall, om de ikke har gjort om, så gikk det greit for meg, da jeg søkte nettopp på et studiet ved Nks, så fikk jeg dekt det utenom fristen i lånekassen. Men hvorfor tar du ikke bare kontakt med lånekassen, de har det sikreste svaret! ;)

Så spennende! Kan jeg spørre deg om hvilket studie du skal ta?
Tipper det lureste er å ta en telefon til lånekassen og høre hvordan de gjør det. Eventuelt så vet helt sikkert NKS det også :)

Lykke til!

Starter du nå så tror jeg ikke du får noen penger før i august. Jeg begynte i slutten av juni eller begynnelsen av juli, og måtte vente til agust før det kom noe. Lånekassen har ingen utbetalinger om sommeren.

å ringe til lånekassa er jo ikke det letteste å få til, men har sendt mail og snakka med ei på nks. og jeg har krav på lån og stipend når som helst siden jeg tar ett kurs som starter etter 1. mars. og jeg kunne også få utsette betalingen til nks til jeg fikk svar fra lånekassa ! så det er flott :) 

jeg skal forresten ta spes ped :) 

Back
Topp