NKI Nettstudier

*Riri*

April 2013's babymage
Noen som vil dele erfaringer??
Jeg vurderer dette sterkt da vi ikke har råd til at jeg går flere år på skole..

Jeg tok allmenn påbygging på nki nettstudier. Det er en fin måte å studere på dersom du har drivkraften selv. Følte jeg fikk dårlig med hjelp av nettlærerne når jeg sendte dem mail og strøk i norsk muntlig pga jeg ikke fikk vite hva som var viktig å få med seg til den type eksamen. Hvis det er allmenn påbygging/et fag du ikke er så interessert i men som du trenger ståkarakter i vil jeg heller anbefale privatskole. Jeg tok opp norsken på akademiet på kveldstid og fikk læreren min på muntlig eksamen med en annen sensor, som gjorde det lettere å komme gjennom eksamen.

Lykke til med valg av studier!

Jeg tok allmenn påbygging på nki nettstudier. Det er en fin måte å studere på dersom du har drivkraften selv. Følte jeg fikk dårlig med hjelp av nettlærerne når jeg sendte dem mail og strøk i norsk muntlig pga jeg ikke fikk vite hva som var viktig å få med seg til den type eksamen. Hvis det er allmenn påbygging/et fag du ikke er så interessert i men som du trenger ståkarakter i vil jeg heller anbefale privatskole. Jeg tok opp norsken på akademiet på kveldstid og fikk læreren min på muntlig eksamen med en annen sensor, som gjorde det lettere å komme gjennom eksamen.

Lykke til med valg av studier!
Takk for svar :) Det er yrkesfag jeg er interessert i, men redd det kan være vanskelig uten lærere tilstede selvom. Må vurdere litt til hva jeg skal gjøre. Vil så gjerne ha en annen utdanning og annen jobb enn det jeg har nå.

Det fins voksenopplæring i noen fag! Eg gikk helsefagarbeider en dag i uken i ett år:):) men må ha mye mer praksis når du gjør det sånn! Men praksisen min får eg på min arbeidsplass

Jeg vurderer å ta min bachelor der da jeg har mye dødtid på jobb. Men får vente til etter lille babyen min er blitt stor :)

har tatt nks, men det gikk supert, veldig greit og min for tiden eneste mulighet å få noe teori på :) jeg har tatt yrkesrettet fag da :)

Jeg tar helse og sosial nå, og så helsefagarb. :) Nki er supert, men har falt litt tilbake, nesten ikke lest siden baby kom i oktober :S så må skjerpings til! Men den evige tidsklemma.. man må jo være flink til å disiplinere seg selv, merker jeg savner en studievenn som jeg kan lese med og motivere hverandre :)

Hva skal du studere
?:)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Jeg tar helse og sosial nå, og så helsefagarb. :) Nki er supert, men har falt litt tilbake, nesten ikke lest siden baby kom i oktober :S så må skjerpings til! Men den evige tidsklemma.. man må jo være flink til å disiplinere seg selv, merker jeg savner en studievenn som jeg kan lese med og motivere hverandre :)

Hva skal du studere
?:)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
Sikkert ikke så lett å lese så mye med en liten baby. Her er snuppa over 8 mnd nå og ho er så snill. I tillegg har jeg jo pappaen som er flink. Aldri vært skoleglink i forhold til teori, men alltid klart det jeg starter på, så håper og tror jeg skal klare denne gangen også.

Jeg vil gå barnehageassistent eller butikkmedarbeider. Jobbet i både barnehage og butikk før og STORtrivdes begge steder.

Jeg vil ta studie for jeg håper da det vil bli mye lettere å få seg en jobb da, hvertfall et intervju. Jeg søker jo hele tiden nå, men får jo ikke innkallelse en gang:( Så derfor jeg vurder dette. Har en 100% jobb nå, men trives ikke med selve jobben og gruer meg til å starte igjen merker jeg. Sikkert blanda følelser med det å dra fra lille snuppa mi også da men..

Back
Topp