Nissestreker

Donna

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Hei,

1. desember flytter en liten nisse inn i huset vårt. Dere har kanskje sett noe lignende før, eller har det selv?

Har dere forslag til nissestreker denne nissen kan gjøre? Våre forslag så langt er
* konditorfarge i melka, slik at melka blir f.eks grønn eller blå
*oboy i melka
*pakke inn barnas sko eller klær
* henge opp barnas truser/sokker i lysekrona
*hvis barna har vært snille eller slemme så legger vi en overraskelse under puta, f.eks en sjokolade eller en falsk bæsj
* strø mel rundt på kjøkkenet og lage skisport og miniskiene som fulgte med
* strø mel på kjøkkenbordet og lage små nissengler
* knyte genserarmene og buksebena sammen

Blir veldig glad for alle mulig forslag!

Bytte om etikettene på jordbær- og bringebærsyltetøy glassene
Bytte om på hvilke dyner og puter som ligger i hvilken seng
Bytte om på innholdet i kulepenner slik at for eksempel den blå blir rød og motsatt

Dytter denne opp for deg i håp om at andre kanskje har noen gode råd :)

Ååh, så gøy :D
Denne tradisjonen vil jeg og ha når gutten er her og skjønner litt :D

Eneste jeg husker fra barndommen som er i samme baner er at lille julaften satte vi ut en skål grøt og en klementin før vi gikk å la oss, og da vi sto opp var grøten borte og bare skallet igjen på klementinen [emoji14] husker vi synes det var såå spennende [emoji14]

Ååh, så gøy :D
Denne tradisjonen vil jeg og ha når gutten er her og skjønner litt :D

Eneste jeg husker fra barndommen som er i samme baner er at lille julaften satte vi ut en skål grøt og en klementin før vi gikk å la oss, og da vi sto opp var grøten borte og bare skallet igjen på klementinen [emoji14] husker vi synes det var såå spennende [emoji14]

Ja det kan vi gjøre :-)

Skrive en beskjed på speilet på badet. F.eks Husk å pusse tennene.
Også gjemme tannbørstene...

Skal dere bake pepperkaker, kan jo nissen ha funnet frem pepperkakeformer den dagen dere skal lage det
Ha saft i tom melkekartong
Har hørt om de som har tømt en kaviartube og hatt nugatti i den isteden (åpne i enden, tømme ut kaviaren og vaske før en har nugatti i og lukker igjen enden)
Har opplevd å få cornflakes i støvlene (jobber i barnehage)
Pakke inn brødet (og/eller pålegg) i julepapir

Taubane med hyssing, gjerne på tvers over en dør
Svinge seg i adventsstjerna
Gjemme seg i bestikkskuffen
Dra ut toalettpapiret
Huske i døråpning

Tips til englene: mye enklere å rydde opp hvis du bruker salt i stedet for mel. Mindre som henger igjen i nisseklærne også :)

Taubane med hyssing, gjerne på tvers over en dør
Svinge seg i adventsstjerna
Gjemme seg i bestikkskuffen
Dra ut toalettpapiret
Huske i døråpning

Tips til englene: mye enklere å rydde opp hvis du bruker salt i stedet for mel. Mindre som henger igjen i nisseklærne også :)
Nissen skal aldri synes. Den gjemmer seg alltid hehe

Back
Topp