Nisse?

jc

Gift med forumet
Skal dere ha julenisse på besøk i år?
Vi skal ha for første gang, spent på hvordan guttungen reagerer! Har avtalt med en nabo som skal komme å være nisse :-)
Så har jeg sagt at pappa kan være nisse hos dem ;)

Ja her skal oldemor være nisse så han kanskje ikke blir sååå redd ;) Bestefaren var på nissefesten og da ble han kjempe redd :p han sa til slutt at det var han og da bare stivna han i sjokk! så vi får se :)

Her har vi jobbet med nisseangsten i flere måneder helt siden pappan skulle "se om masken fortsatt passet" og kom inn i stua med verdens ekleste nissemaske. Der går bedre nå og i går var vi i nissebua på torget. Han klarte ikke å snakke, men ble ikke redd og hysterisk. Det er svigers sin maske så jeg har planer om å kjøpe en som ser litt vennligere ut. Denne ser ut som satan sjøl med skjegg og lue... Blir vel farfar som er nissete i år selv om jeg er den med best nissemage;)

Ja vi skal ha nisse, må alltid ha nisse;)

Vi vurderte det, men fant ut at vi dropper det i år. Han er ikke så opptatt av nisser uansett. Men nissen kommer hit på natta og henger frem strømpen, da.

Vi skal ha nisse ja. Guttene våre på 6,5 og 2,5 er veldig opptatt av nissen, så han må jo komme en liten tur. Vanligvis er det faren min som har oppdraget. Han er en skikkelig naturtro nisse med løsskjegg og sminke i ansiktet, ikke noe maske! Men for en drøy uke siden falt han og bristet ribbein, så nissen er sykmeldt!
Men gubben tar oppdraget iår :santa

Blir visst nisse ja :) håper bare han syns det er stas og ikke altfor skummelt! :)

Vi går i skogen på formiddagen å møter nissen vi :) Alle nabo barna og foreldrene går opp i en jakt hytte hos oss med grøt og saft til nissen, så får de pakker før nissen går videre inn i skogen og skal møte andre barn :) Veldig koselig!

Me skal ikkje ha nisse, har ingen tradisjon for det. Er så mykje som skjer likevel julekvelden, så har aldri vore nokon som har savna det heller ;)

Back
Topp