Nisse på julaften?

Petit

Elsker forumet
*MIA*
Skal dere ha det? Erfaringer?
Vi har praktisert julaften uten nisse til nå.. Litt usikker på om vi skal fortsette uten eller med nisse fremover :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har også vært uten i alle år.
Selv har jeg ikke noe behov for nisse, men kunne jo kanskje vært gøy for ungene?
Men vil da at feks. en nabo eller annen bekjent kommer innom en tur.
Blir så ....ja....dumt?....når det alltid er en som må ut en tur, for så å komme tilbake når nissen har gått.
Nå har de besøk av nissen i barnehagen, så foreløpig er guttungen fornøyd det.
Får se senere år hvordan vi gjør det.

Vi skal prøve igjen :) hun ble vettskremt i fjor, men hun har snakka mye om nissen i år, og skjønner mer nå når hun nærmer seg 3 år ;)

Pappaen er nisse enn så lenge, men vi har flere å bytte med etterhvert.. I love nisse <3

Nei, skal ikke det.. Er ikke oppvokst med at det kommer nisse selv heller, så ser ikke helt vitsen:p..
Men vi setter ut grøt til nissen på låvebrua lillejulaften da, å da har nissen kommet med en liten pakke og noe godt i julestrømpa iløpet av natta:p.. Greit å få en pakke på morgenen julaften også, så blir ikke tida frem til kvelden så lang:)..

Tenker jo at det kan være gøy, samtidig så får hun jo hele opplevelsen i bhg. Pakke på morningen har hun fått her også, og julestrømpe med godt oppi :)
Gleder meg til jul!

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har alltid julenisse :)
Nevø og niese elsker det og synes det er stor stas. Er faren til en god kamerat av min bror som skal være nisse i år, da eldste nevø nesten gjennomskuet at det var min far i fjor hehe..

Synes nisse tradisjon er koselig :)

Vi har alltid julenisse!! Jeg har vokst opp med det og kunne ikke tenkt meg en julaften med barn uten nisse :) vi hadde nisse fra gutten vår var to år, da gikk nissen forbi utenfor og satt igjen julegaver på døren. For hvert pr har nissen kommet nærmere og i fjor kom han inn i stua. Nå er gutten vår 5,5 år og gleder seg veldig til at nissen skal komme :)

Her kommer ikke nissen inn ;)

Enten har det stått en nissesekk med gaver utenfor døra når vi har kommet hjem fra tur på graven e.l.
eller så har nissen banket på og løpt oppover i lia bak huset (sånn at ungene ser noe av han men ikke ordentlig).

vi har nisse og ELSKER det :)

har alltid en litt gal nisse (som regel så får vi venner og kjente til å kome slik at de elste barna ikke helt klarer å skjønne hvem det evt skulle være.
i fjor så tok plutselig nissen med seg det ene søskenbarnet i sekken når han skulle gå :excited001

barna ble helt ville- de yngste synes det var litt skummelt, men når nissen var gått synes de det var veldig morsomt at nissen ville ha med seg en gutt for å hjelpe han siden det var så travelt :)
skikkelig snakkis hele året.

alle lurer på hva nissen gjør i år:p

Her må pappa'n være nisse :) For nisse skal vi ha, og det er ikke så mange andre å ta av. Spent på om 3-åringen avslører det i år da. Twinsa er heldigvis for små til å skjønne at det er faren ;) Syns det er litt stas med nisse på julaften jeg, og vi prater om nisse som kom(mmer) både før og etter jul.

Back
Topp