Nisse på julaften? Tradisjon?

MorTilSanderOgVetle

Forumet er livet
Har dere nisse på julaften? jeg og sambo er ikke oppvokst med nisse på besøk. men nå må vi nesten..
alle spør jo om de gleder seg til nissen kommer med pakker osv.. er jo kos det da. men vi har ingen nisse..
tenkte å be sambo være nisse i dag før vi reiser til svigers. har dere nisse på julaften?

Nei, eg er ikkje vant med nisse.
Men sambo er oppvokst med det, så kommer til å gjøre det til Aksel og, men ikke i år.
Litt for tidlig enda.

nei, nissen har aldri kommet med pakker her. jeg fikk jo både presang av nissen i barnehagen og på julegrantenningen, så hadde han dukket opp hjemme i tilegg så tror jeg vi hadde anet ugler i mosen[8|][:D]

men det bodde en fjøsnisse på låven da, som måtte ha grøt på julaften

Nei, ingen nisse. Syntes det var teit med nisse da jeg var liten og det synes jeg fremdeles. [:-]

Ja vi har alltid nisse [:D] 
Byttet litt på min onkel og min bror, og ungene merker ikke at noen blir borte, for
det er altfor spennende med nissen, så kjør på med pappar og bestefedre [8D]

I år blir det broren min, for onkel blir litt skummel for snuppa tror jeg [:-] 

Jeg er delvis oppvokst med nisse på julaften, men har ikke hatt det de senere årene.  Men nå som snuppa stadig sier "i morgen - da kommer nissen!" så må vi jo nesten ha nisse i år [8|][:D] 

Her skal sambo være nisse. Sier til Emma at han skal ut og passe reinsdyrene til nissen mens nissen er her inne med gaver[:D] Så skifter sambo ute i garasjen, tar litt rouge på nesen, så kommer han inn[:)]

yess. nissen kommer på besøk

Har aldri fått besøk av nissen jeg, hos oss bodde nissen i fjøsen, og vi gikk ut med grøt til han. Like storøyd ble vi hver gang grøtskålen var tom [:D]

Back
Topp