NIPT

Tar bare om det er noe som tilsier at noe er galt på UL

Ja. Men jeg er over 35, så får den gratis. Er det noe forskjell på å ta i Sverige?

Ja. Nå er jeg gammel nok til at jeg får den uansett, men hadde betalt for det selv om ikke.

Jeg er over 35, så da får jeg den gratis. Hadde jeg vært yngre hadde jeg nok ikke tatt den. Tror jeg...

Jeg er skikkelig i tvil! Hvor sent kan man ta den?

En blodprøve mor kan ta som kan avdekke om det er et par kjente trisomier (feks trisomi 21, bedre kjent som Downs syndrom). Tror alle over 35 får den dekt i Norge. I andre land kan man finne ut av kjønn og de tester gjerne for litt flere sykdommer enn den norske.

En blodprøve mor kan ta som kan avdekke om det er et par kjente trisomier (feks trisomi 21, bedre kjent som Downs syndrom). Tror alle over 35 får den dekt i Norge. I andre land kan man finne ut av kjønn og de tester gjerne for litt flere sykdommer enn den norske.
Takk for svar ❤️

Jeg har ikke lyst med mindre det er noe som tilsier at vi bør ta den. Har ikke spurt mannen da dette aldri var aktuelt med de forrige. Nå får vi den jo gratis, men babyen er jo unnfanget for tre år siden.

Back
Topp