Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da har det jo blitt resultat selv om testen ble tatt tidligJeg tok derfra. Tok Panorama. Har tatt 9+3 i begge de siste svangerskapene. Fått svar etter ca 2 uker begge ganger. Ene gangen ble det sent pga storm i usa, andre gang pga jula. Fikk svar første "hverdag" i romjula i fjor.
Da har det jo blitt resultat selv om testen ble tatt tidlig
Jeg har nesten bestemt meg for å bestille Panoramatesten, men var litt usikker på om jeg skulle vente til etter uke 10 med å ta den. Er uke 9+0 i dag.
Var vel egentlig bare 8+5, men var da jeg fikk time hos fastlegen hvor jeg kunne ta blodprøver, så da ble det litt tidligere. Fikk fetal fraction på 13% ca. faktisk.Ja, ble lovet Nipt i begynnelsen av uke 12 og tenkte det var ok, men pga lite bemanning den uka ble det utsatt ei uke.
Har nettopp ringt de og de tar ikke før etter uke 11 uansett.
Jeg har mistet to ganger - en SA og en MA.
Mannen vil bestille fra Danmark så da blir det vel gjerne det.
Hvor langt over uke 9 var du da du tok testen?
Om du da vil være i uke 10 så er det jo enda sikrere resultat. Jeg fikk veldig gode resultater (ikke kromosomavvik) på NIPT, selv om jeg altså bare var 8+5 da den ble tatt (men var jo noe helt annet feil med fosteret enn kromosomavvik).Jeg har BMI rett over 30 så ser at da får rundt 95/96% svar på første forsøk.
Lurte på å bestille rett over helga og ta den uka etter - ca. 10+3/10+4
Jeg tenker jeg prøver å ringe på nytt på mandag før jeg evt.bestiller fra Danmark. Mannen vil helst ha fra Danmark for da får man sjekket flere ting. Men kan jo for all del være andre ting som er feil som ikke kan sees på den blodprøven.Om du da vil være i uke 10 så er det jo enda sikrere resultat. Jeg fikk veldig gode resultater (ikke kromosomavvik) på NIPT, selv om jeg altså bare var 8+5 da den ble tatt (men var jo noe helt annet feil med fosteret enn kromosomavvik).
Om jeg var deg ville jeg insistert på NIPT offentlig i uke 10. Jeg fikk som sagt til det før jeg opplevde SA i juli. Da fikk jeg først time til NIPT i uke 12, men jeg svarte på innkallingsbrevet på helsenorge samt sa til gynekologen på sykehuset at jeg etter medisinsk abort i uke 12 tidligere på året ikke taklet det mentalt å måtte vente lenger enn til uke 10 med NIPT og TUL og leve så lenge i uvisshet. De ga meg nok litt motvillig time i uke 10+0. Man må bare være bestemt og kreve det som er best for deg selv faktisk, de gir ikke så mye uten at man må kjempe litt for det dessverre.
Jeg har BMI rett over 30 så ser at da får rundt 95/96% svar på første forsøk.
Lurte på å bestille rett over helga og ta den uka etter - ca. 10+3/10+4
Jeg har allerede avtalt med fastlegen at de kan ta den der. Mistet i MA i fjor sommer og hadde avtalt da at de skulle ta blodprøve til Nipt for meg. Spurte når jeg var der for 2 uker siden og de ville fortsatt gjøre detGjør det. Det blir nok ganske sikkert resultat når du er så "sent" når du tar den. Kan være lurt å avtale allerede nå hvem som skal ta den, om du ikke har en slektning eller venn som kan hjelpe. Ikke alle som ønsker være behjelpelig der.
Jeg har allerede avtalt med fastlegen at de kan ta den der. Mistet i MA i fjor sommer og hadde avtalt da at de skulle ta blodprøve til Nipt for meg. Spurte når jeg var der for 2 uker siden og de ville fortsatt gjøre det
Jeg fikk positivt svar på nipt i sommer (over 35 så fikk på sykehuset). Da ble det seinabort 14+2 fordi svaret kom etter uke 12, så da ble det nemnd og slikt som tar tid. Så nå når jeg er gravid igjen ba fastlegen om at jeg skulle få i uke 10 så jeg rekker å få svar før uke 12 - men nei. Legen har spurt to ganger, jeg har ringt og trygla- men de nekter å gi meg nipt før uke 12(de mener svaret er tryggere da).
Så da ble det ultralydklikken.dk på meg. Sendte inn prøven onsdag forrige uke, så jeg venter svar i dag eller mandag
Ja, det var helt krise. Fikk svaret da jeg var 12+3, og ga beskjed dagen etterpå at jeg ønsket svangerskapsavbrudd. Måtte likevel gå til 14+2 før jeg ble ferdig. Grusomt å gå så lenge å vite, mens magen vokser og vokser.Så utrolig teit.. :/ er jo en ekstra påkjenning om man må gå over til andre trimester og oppdage at ting ikke er som det skal....
Så leit å høre, og at du heller ikke blir hørt og møter forståelse denne gangenJeg fikk positivt svar på nipt i sommer (over 35 så fikk på sykehuset). Da ble det seinabort 14+2 fordi svaret kom etter uke 12, så da ble det nemnd og slikt som tar tid. Så nå når jeg er gravid igjen ba fastlegen om at jeg skulle få i uke 10 så jeg rekker å få svar før uke 12 - men nei. Legen har spurt to ganger, jeg har ringt og trygla- men de nekter å gi meg nipt før uke 12(de mener svaret er tryggere da).
Så da ble det ultralydklikken.dk på meg. Sendte inn prøven onsdag forrige uke, så jeg venter svar i dag eller mandag
Ja, det var helt krise. Fikk svaret da jeg var 12+3, og ga beskjed dagen etterpå at jeg ønsket svangerskapsavbrudd. Måtte likevel gå til 14+2 før jeg ble ferdig. Grusomt å gå så lenge å vite, mens magen vokser og vokser.
Nekter det en gang til, derfor priv nipt så det skal gå raskt. Mulig jeg tar den jeg for tilbudt 12+2 i tillegg (hvis jeg kommer så langt).
Skjønner godt du ikke vil vente! Vet ikke helt, her har vi dhl så de kom hjem til meg og henta.Så leit å høre, og at du heller ikke blir hørt og møter forståelse denne gangen
Jeg har ikke fått time før jeg er 13+3 og da er jeg jo fort over 15 uker før jeg i det hele tatt får et svar. Kjenner at det orker jeg ikke.
Tenker å bestille panorama fra ultralydklinikken.dk over helga og ta testen når jeg er ca.10 uker.
Eneste jeg ble usikker på hvordan fungerer det å sende med DHL når man bor langt fra sivilisasjonen sånn som jeg gjør?
Først var det helg og visstnok umulig å få tak i noen som kunne noe om dette. Deretter ville de ha meg inn på ny ul for å sjekke om fosteret var under 6,6 cm, som er grensa for selvbestemt abort. Siden fosteret var over grensa måtte jeg henvises til nemnd. De brukte litt tid på det, så venta jeg et par dager på timen hos nemnda. Deretter måtte jeg vente så det timet til over helga før jeg fikk komme inn. De tok ikke inn abort på helg pga bemanning. Så alt i alt tok prosessen nesten 2 uker!Hvorfor måtte du gå så lenge etter svarene? Det er jo helt grusomt
Håper på gode svar denne gangen