NIPT

Baby_2019

Glad i forumet
Septemberskattene 2023
Jeg har bestilt meg nipttest-kit fra Danmark for 7100kr.. men jeg finner ingen som kan ta blodprøven :arghh::arghh: Fastlegen har sagt nei, jordmor sa nei og jeg har ingen sykepleiervenner eller bekjente...

Ingen fra Trondheim eller omegn her som kan være min backup blodprøvetakerperson om jeg ikke klarer å oppdrive noen innen uke 9? (Du må ha peiling for jeg synes det er så vondt når de bommer :woot:)

Lover full taushetsplikt.

Hvorfor er det ingen som vil ta den?
Jeg aner ikke. :oops: Kan du sjekke med private klinikker? Typ Aleris/volvat?

De har ikke lov, da det kun er klinikker godkjent av helsedirektoratet som har lov å ta Nipttest. Kontaktet Freiya klinikken nå da de har godkjenning. Trodde de lå i Oslo, men de var visst i Trondheim. Antok de ville si nei siden de egentlig selger tjenesten selv, men de sa ja sålenge jeg også booka ultralyd. Så da ordna det seg. Jeg er SÅ letta over at min mann som er nordsjøarbeider ikke skal grave ei nål nedi arma mi :oops: :hungover::hilarious:

De har ikke lov, da det kun er klinikker godkjent av helsedirektoratet som har lov å ta Nipttest. Kontaktet Freiya klinikken nå da de har godkjenning. Trodde de lå i Oslo, men de var visst i Trondheim. Antok de ville si nei siden de egentlig selger tjenesten selv, men de sa ja sålenge jeg også booka ultralyd. Så da ordna det seg. Jeg er SÅ letta over at min mann som er nordsjøarbeider ikke skal grave ei nål nedi arma mi :oops: :hungover::hilarious:
Det er en lettelse! Så bra det ordnet seg:Heartred

Tilbyr Freiya den samme testen som i Danmark? Eller at de tilbyr vanlig NIPT?

Tilbyr Freiya den samme testen som i Danmark? Eller at de tilbyr vanlig NIPT?
De tilbyr vanlig Harmony, men gikk med på å ta blodprøven for Panoramatest med kittet jeg får tilsendt. Er visst ikke lov med noe annet enn Harmony i Norge. Virka som om de var kjent med de ulike testene som tilbys i utlandet da.

Back
Topp