Flere som skal ta nipt? Jeg har bestilt fra Danmark. Jeg er bare 27, så betaler selv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, du må iallefall ha en formening om hva dere selv ønsker å gjøre etterpå. Du går NIPT skolen og får nok god veiledning hvis noe blir påvist, men tror det er lurt å tenke igjennom om dere da ønsker å ta en abort eller ikke ut fra utfallet av testen.Ja, jeg skal ta. Er over 35..må vel lese meg litt opp på hva konsekvensene av å ta det er, altså hvis noe blir påvist hva skjer da, osv
Ja, du må iallefall ha en formening om hva dere selv ønsker å gjøre etterpå. Du går NIPT skolen og får nok god veiledning hvis noe blir påvist, men tror det er lurt å tenke igjennom om dere da ønsker å ta en abort eller ikke ut fra utfallet av testen.
Det er VELDIG lurt. Vi vurderte NIPT med første, men grensene var stengt pga corona. Men vi snakket om det da vi vurderte, og var enige om at om det er Downs, ja da får vi et barn med Downs. (Og at vi måtte se an ved en av de alvorligere trisomiene evt). Tok ekstra ultralyd i stedet, og fikk beskjed om «helt perfekt, friskt foster».Skal ta dem. Får dem via det offentlige pga alder men og pga tidligere historikk.
Tenker man bør tenke igjen hva man ønsker å gjøre om nipt kommer med dårlig resultat. Ta litt standpunkt til ting.