Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Alt er snakket om. Jeg synes det er viktig for meg å ta den. Har en venninne som gikk helt til ordinær UL for så å få vite at det var noe veldig alvorlig gale og måtte ta abort. Hun hadde ikke tatt NIPT eller andre ultralyder. Babyen hennes var så syk at den ikke hadde overlevd.Vet ikke om de gjør det- er jo helt nytt, så er ikke sikkert rutinen er der.
Oppfordrer på det sterkeste om å diskutere med deg selv og evt partner hvordan dere skal forholde dere til svaret dere får. Jeg vurderte NIPT med første, men gikk ikke grunnet coronareiserestriksjoner. Vi hadde bestemt oss for å beholde om det var DS, men vurdere å velge bort dersom det var mer alvorlig. Da veslemor ble født med DS hadde jeg dårlig samvittighet for å i det hele tatt ha vurdert å ta en test der jeg kunne risikert å velge henne bort, men da jeg kom på hva vi hadde snakka om- at vi uansett skulle ha barnet ved evt ds, så hjalp det ENORMT på det mentale.
Jeg dømmer ingen for hvilket valg de tar- det er opp til hver enkelt. Men det er lurt å ha tenkt på.
(Vi hadde masse ultralyder og verken ds eller hjertefeil ble oppdaget).
Oi- har du lenke til denne?Alt er snakket om. Jeg synes det er viktig for meg å ta den. Har en venninne som gikk helt til ordinær UL for så å få vite at det var noe veldig alvorlig gale og måtte ta abort. Hun hadde ikke tatt NIPT eller andre ultralyder. Babyen hennes var så syk at den ikke hadde overlevd.
Det er utrolig viktig å sette seg inn i eventuelle svar man får etter en slik test, og hvilke valg man vil stå ovenfor. Det finnes faktisk en Nipt-skole på nettet. Der lærer man mye før man skal ta selve testen.
Vi skal ta privat NIPT i Norge.Noen som vurderer privat NIPT, enten i Norge eller utlandet?

Heldig!Legen min sendte henvisning til NIPT i går, og i dag er den allerede vurdert og venter på å bli tildelt time.. går unna![]()
BlodprøveHvordan tar dem den prøve?? Blir 40

Oki vet bare skal bestille 2 september det og tidlig ulBlodprøve![]()
Er du over 35?Legen spurte meg om jeg ville ha det, og sendte henvisning. Lurte også på om jeg visste hva det var - men vi tok ingen samtale om det, iom jeg fikk relativt mye informasjon om i det første svangerskap allerede.![]()

Samme her! Hun sendte henvisning igår og idag fikk jeg tildelt! Bergen her ogsåHenvist til nipt på onsdag, og i dag fikk jeg tildelt time. Går unna i Bergen![]()
Jeg er mellom 11+3 og 11+5.. litt usikker på el.. du da ?Samme her! Hun sendte henvisning igår og idag fikk jeg tildelt! Bergen her ogsåHvilken uke er du i når du skal?
Jeg er da ca 12+2.Jeg er mellom 11+3 og 11+5.. litt usikker på el.. du da ?