NIPT

Sniker fra juligruppen, hva koster en nipt test?
I Sverige betaler vi ca 5000kr. +prisen for å kjøre frem og tilbake, og overnatte på hotell. Vi må i tillegg ha med sønnen vår på 13mnd, som ikke er superpraktisk.

Skal ha tul her i Norge først, så jeg er sikker på at det ikke blir bomtur.
 
Da har jeg bestilt utvidet Panorama test på Ultralydklinikken i København. Drar når jeg er 9+6. Tar også tidlig ultralyd før jeg drar (8+4).
 
Last edited:
Må man til Sverige /danmark for å ta nipt test??
Den er tilgjengelig i Norge nå men kun for de som regnes å være i risikogruppen for å føde barn med kromosomfeil. I våre naboland tilbys denne til alle som ønsker det.
 
Jeg har ikke tenkt å ta NIPT. Er ikke i risikosonen og for min del er det derfor ikke verdt tid, penger og bekymringer å lete etter en sykdom det er svært usannsynlig at fosteret har. Håper på det beste, men hvis det verste skulle skje og det blir avdekket kromosomfeil på OUL får vi ta stilling til hvordan vi skal håndtere det da. Men forstår at andre velger anderledes :happy:
 
Jeg løfter denne tråden litt.
Vi har nettopp, og endelig, fått positiv test. Dette var 11 pp, så det var stor jubel!
Vi skal ta NIPT men jeg har termin 8 juni, og jeg fyller 35, 28 juni. Så jeg mangler 20 dager på å få dekket testen, og å få tatt den i Norge. Er det noen som nylig har tatt testen nå i koronaverdenen? Hvordan starter jeg? Når tar jeg kontakt? Hvilke plasser anbefaler dere?
 
Jeg løfter denne tråden litt.
Vi har nettopp, og endelig, fått positiv test. Dette var 11 pp, så det var stor jubel!
Vi skal ta NIPT men jeg har termin 8 juni, og jeg fyller 35, 28 juni. Så jeg mangler 20 dager på å få dekket testen, og å få tatt den i Norge. Er det noen som nylig har tatt testen nå i koronaverdenen? Hvordan starter jeg? Når tar jeg kontakt? Hvilke plasser anbefaler dere?

dette er et termin forum og våre babyer er over ett år nå så du vil ikke få så mange svar her :)
 
Back
Topp