NIPT testkit fra utlandet?

AliceInWonderland

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
Hei!

Har dere planer om å ta NIPT test? Hvilken klinikk har dere erfaring med eller vurdere å få testkit sendt i fra? Og hvordan får dere hjelp til å ta blodprøven?

Jeg vurderer om jeg skal, liker å ha kontroll og føler jeg hadde bekymret med unødig dersom jeg ikke tar testen, selv om alt skulle være bra.

Kommer til å ta den her i Norge , tok den i Sverige første ivf da det ikke var lov i Norge . Mistet i uke 20, men nip testen var fin.

Kommer til å ta den her i Norge , tok den i Sverige første ivf da det ikke var lov i Norge . Mistet i uke 20, men nip testen var fin.
Vet mange dro til Sverige før Corona. Eller Danmark. Men nå er jo ikke det en mulighet. Mente du at du får tatt NIPT gjennom det norske helsevesenet? Hvis det er tilfelle så er det flott at de er kommet i gang! :) jeg får nok ikke det, er 27, så da blir det nok å bestille testkit her.

veldig trist at du mistet, kondolerer ❤️

Vi bestilte fra Edda labs i Sverige. Var veldig enkelt. Etter å ha snakket med norsk lege derfra på telefon bestilte jeg test kit. Så var jeg på tidlig ultralyd for å se hvor langt jeg var, måtte være minimum 10+0 på testdagen. Så var jeg på en privatklinikk her i Drammen å de tok blodprøvene for meg. Så kontaktet jeg DHL ekspress og de kom å hentet blodprøvene hjemme hos meg og neste dag var de fremme i sverige :D veldig enkelt og greit. Ale av forsendelse med DHL er allerede ordnet av Edda labs, så man putter bare boksen med blodprøvene i den posen som kommer med kitet og sender det. Alt står veldig nøye forklart på papirene man får og legen forklarer det også når man snakker med han :)
Får svar etter 9 dager ca.
Man kan velge hvilke tester man ønsker og man kan også få vite kjønn.

Jeg vurderer å bestille kit fra ultralydklinikken i København. Ingen erfaring, men virker greit utenom at man må finne noen til å ta blodprøvene for seg. Forrige gang tok jeg ingen test, bare tidlig ultralyd. Denne gangen er jeg mer nervøs av en eller annen grunn

Vet mange dro til Sverige før Corona. Eller Danmark. Men nå er jo ikke det en mulighet. Mente du at du får tatt NIPT gjennom det norske helsevesenet? Hvis det er tilfelle så er det flott at de er kommet i gang! :) jeg får nok ikke det, er 27, så da blir det nok å bestille testkit her.

veldig trist at du mistet, kondolerer ❤️
Tusen takk, gravid igjen nå så håper den holder seg fast. Trodde vi fikk det i Norge, har kanskje tatt helt feil jeg.

Vi bestilte fra Edda labs i Sverige. Var veldig enkelt. Etter å ha snakket med norsk lege derfra på telefon bestilte jeg test kit. Så var jeg på tidlig ultralyd for å se hvor langt jeg var, måtte være minimum 10+0 på testdagen. Så var jeg på en privatklinikk her i Drammen å de tok blodprøvene for meg. Så kontaktet jeg DHL ekspress og de kom å hentet blodprøvene hjemme hos meg og neste dag var de fremme i sverige :D veldig enkelt og greit. Ale av forsendelse med DHL er allerede ordnet av Edda labs, så man putter bare boksen med blodprøvene i den posen som kommer med kitet og sender det. Alt står veldig nøye forklart på papirene man får og legen forklarer det også når man snakker med han :)
Hvilken klinikk tok blodprøve for deg? Jeg vurderer å bestille test, men er så usikker på hvor jeg kan ta blodprøve

Jeg har ikke lest meg opp siden i vår en gang, men husker den gang at det var de eldre(husker ikke helt alder her) gravide som skulle få tilbud om det først. Men ellers ble det i sommer lov å utføre nipt tester, og dermed kan helsepersonell hjelpe å ta blodprøve lovlig hvis vi har et testkit fra utlandet. Så ut fra forumene her på babyverden virker set som flere har benyttet seg av det :)

Jeg vurderer å bestille kit fra ultralydklinikken i København. Ingen erfaring, men virker greit utenom at man må finne noen til å ta blodprøvene for seg. Forrige gang tok jeg ingen test, bare tidlig ultralyd. Denne gangen er jeg mer nervøs av en eller annen grunn
Kikket innom nettsiden, det så ut som de hadde mye å velge i av tester :wideyed: egen pris for sending til utlandet for en av testene også, panoramatest og utvidet panoramatest til litt billigere pris ved sending av kit vs oppmøte ser jeg.

Vet dere hva som er lurest å ta av Panorama og Harmony test? Og om man bør ta utvidet test eller ikke?

Hvilken klinikk tok blodprøve for deg? Jeg vurderer å bestille test, men er så usikker på hvor jeg kan ta blodprøve
Samme her, vet ikke hvor jeg skal spør! Føler jeg bør ta det opp på møte med fastlege, det kan da ikke være første gang de får spørsmålet om det mon tro :rolleyes:

Det så enkelt ut å bestille derfra :D veldig bra beskrevet for prosessen, og at man får snakke med en lege derfra :)

Vi har sett på to stykker: nipt-analys.se og ultralydklinikken i Køben. Begge lå rett under 6000 NOK for nipt sendt hjem, og jeg har lest flere som har benyttet de her inne. Vi bestiller den 4. desember dersom vi skal kjøpe den, og satser på å ta den snarest etter 10. desember :)

Back
Topp