Nipt test

Bkno3184192

Flørter med forumet
Hei!

Noen som har erfaring med å ta Nipt test på lokal sykehuset? Jeg er henvist både til Haukeland og til et sykehus som er en time fra der jeg bor.
Jeg føler at det tryggeste valget er Bergen, fordi de har bedre utstyr osv. Men det er en lang kjøretur for meg. Derfor lurer jeg på om det egentlig er forskjell, eller om det bare er jeg som overtenker?

Det er en blodprøve som blir sendt videre, ut av landet tror jeg, så jeg tror ikke det skal ha noe å si hvor du tar den.

Blodprøven blir nok uansett analysert et annet sted ja, men om ultralyd skal taes samme dag så kan det jo tenkes at Haukeland har bedre utstyr på den fronten.

Blodprøven blir nok uansett analysert et annet sted ja, men om ultralyd skal taes samme dag så kan det jo tenkes at Haukeland har bedre utstyr på den fronten.

Tok nipt og tul på Haukeland. Blodprøven ble sendt til Oslo for analyse, usikker på om det var Rikshospitalet eller en annen plass ...

Ja blodprøven blir ikke analysert på lokalsykehuset, det var mer ultralyden jeg tenkte på :) takk for svar alle, jeg endte opp med å avbestille timen i Bergen.

Er det noen som vet hva det koster for nipt testen hvis man får det gjort i Danmark? Altså ikke sender den dit, men reiser f.eks til København.

Back
Topp