NIPT-test

Ulldotten

Betatt av forumet
Hvilken uke tok dere NIPT-test?
Og hvor lang tid gikk det før dere fikk svar?

Noen som vet om det tar kortere tid å få svar hvis man tar det privat?
 
Tok det uke 12, ifm TUL på offentlig sykehus. Det tok ca 14 dager å få svar. Tviler på at det kan gå så mye fortere enn det. Er få laber som analyserer slike tester vil jeg tro. Min ble sendt til Karolinska.
 
I uke 11. Fikk svar uken etter (det tok 8 dager).
 
Tok i uke 13/14, fikk svar på Helse Norge innen 10 dager etterpå. De ringer om de har funnet noe.
 
Når ba dere om henvisning? Jeg skal på tidlig ultralydkontroll om ca 3 uker, redd det kan bli knapt med tid for å få tid til nipt om jeg henvises da. Men da vet vi jo også om det er noen å henvise til da. Tror det er vanlig med nipt og ul mellom uke 11-13.
 
Når ba dere om henvisning? Jeg skal på tidlig ultralydkontroll om ca 3 uker, redd det kan bli knapt med tid for å få tid til nipt om jeg henvises da. Men da vet vi jo også om det er noen å henvise til da. Tror det er vanlig med nipt og ul mellom uke 11-13.
Jeg var på første kontroll hos jordmor i uke 6 og ble henvist til til og NIPT pga alder.
 
Når ba dere om henvisning? Jeg skal på tidlig ultralydkontroll om ca 3 uker, redd det kan bli knapt med tid for å få tid til nipt om jeg henvises da. Men da vet vi jo også om det er noen å henvise til da. Tror det er vanlig med nipt og ul mellom uke 11-13.
Jeg ble henvist i uke 9 og fikk time i uke 11. Kan du ikke be fastlegen din om å henvise deg nå?

Forøvrig så kan NIPT tas når som helst etter uke 10. Det er ingen øvre grense slik som det var for KUB.
 
Last edited:
Back
Topp