NIPT test

Skal du ta NIPT test?

  • Ja

    Votes: 4 36,4%
  • Nei

    Votes: 7 63,6%
  • Har ikke bestemt meg

    Votes: 0 0,0%

  • Antall som har svart
    11

Julibaby2020

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
Oktobergull 2022
Hei!

Hva tenker dere om å ta NIPT test i Danmark eller Sverige?

Jeg har to venninner som skal ta den nå på fredag. Og har selv bestilt time til 9 desember.
 
Hei!

Hva tenker dere om å ta NIPT test i Danmark eller Sverige?

Jeg har to venninner som skal ta den nå på fredag. Og har selv bestilt time til 9 desember.
Er fristet kjenner jeg! Fortell gjerne mer om pris, hvor det er og hvordan opplegget er? :happy:
 
Jeg tenkte ikke å ta da vi ikke har noen kjente sykdommer eller risiko ved høy alder.
Men var inne på tanken, litt fordi jeg etter å ha fulgt løvemammaene på snap er litt urolig for MLD. Og litt for noe så overfladisk son kjønn,
 
Jeg synes jo det burde vært et tilbud til alle i Norge også, uavhengig av sosial status og økonomi. Men vi her hjemme har vel landet på at vi ikke skal ta det, selv om det frister. Blir mye styr å reise osv, skaffe barnevakt. Men for så vidt en fin anledning til å ta en førjulstur:Heartred
 
Skal ikke ta. Tar TUL og OUL. Regner med at de ser det som kan sees da. Jeg får veldig lett panikk i svangerskap og veit at hvis jeg ordner og styrer med masse undersøkelser osv så får jeg helt panikk og tror helt sikkert det er no galt med barnet. Litt ulogisk kanskje men...
 
:dummy:
Jeg tenkte ikke å ta da vi ikke har noen kjente sykdommer eller risiko ved høy alder.
Men var inne på tanken, litt fordi jeg etter å ha fulgt løvemammaene på snap er litt urolig for MLD. Og litt for noe så overfladisk son kjønn,

Vi synes også det er stas å få vite kjønn såpass tidlig :dummy::dummy1:
 
Skal ikke ta. Tar TUL og OUL. Regner med at de ser det som kan sees da. Jeg får veldig lett panikk i svangerskap og veit at hvis jeg ordner og styrer med masse undersøkelser osv så får jeg helt panikk og tror helt sikkert det er no galt med barnet. Litt ulogisk kanskje men...

Har du tidligere opplevd å miste? :(

Som førstegangsfødende så kjenner jeg også på litt panikk ifht alt som kan gå galt
 
Har du tidligere opplevd å miste? :(

Som førstegangsfødende så kjenner jeg også på litt panikk ifht alt som kan gå galt
Neida - aldri mistet. Fikk en velskapt datter etter forrige svangerskap men jeg får bare litt panikk av å tenke på alt som kan være galt. Så da gjør jeg som jordmor sier og følger vanlige ultralyder osv
 
Back
Topp