NIPT-test

Vi fikk beskjed om, at vi kunne ta kontakt med en klinikk i Gøteborg, og det kostet 6000-7000 kr og t prøven! Det fikk jeg beskjed om på riksen på torsdag [emoji16] da skulle blodprøvene være ganske så dårlige vist nok :) men det var eneste mulighet PR dags dato for og ta NIPT [emoji16]
Eller København, som tester for flere syndromer enn Gøteborg gjør.

Vi fikk beskjed om, at vi kunne ta kontakt med en klinikk i Gøteborg, og det kostet 6000-7000 kr og t prøven! Det fikk jeg beskjed om på riksen på torsdag [emoji16] da skulle blodprøvene være ganske så dårlige vist nok :) men det var eneste mulighet PR dags dato for og ta NIPT [emoji16]

Hvem ga beskjed om det?
Jeg gjorde NIPT i Gøteborg for 4995,-

Og det er langt fra eneste mulighet. Det er også klinikker i København, Stockholm, London i tillegg til mulighet for å sende blod per post til andre steder i Europa/USA.

Hvem ga beskjed om det?
Jeg gjorde NIPT i Gøteborg for 4995,-

Og det er langt fra eneste mulighet. Det er også klinikker i København, Stockholm, London i tillegg til mulighet for å sende blod per post til andre steder i Europa/USA.

Jeg mente ikke ar Gøteborg var eneste mulighet, da har jeg skrivd litt feil, men det er ingen mulighet i Norge. Jeg var på medisinsk genetikk senter. Og han sa 6000-7000kr til oss :)

Jeg mente ikke ar Gøteborg var eneste mulighet, da har jeg skrivd litt feil, men det er ingen mulighet i Norge. Jeg var på medisinsk genetikk senter. Og han sa 6000-7000kr til oss :)

Om du vil til Gøteborg kan jeg anbefale Barnmorskehuset. Veldig proffe og de tester for de tre trisomiene pluss kjønnskromosomfeil og kjønn hvis ønskelig :) 4995 kr. Det ligger rett ved sentealstasjon, så enkelt ved dagstur med tog :)
http://www.barnmorskehuset.se/

Jeg er 37 og kunne godt tenkt meg utvidet blodprøver..men får jo ikke dette iom at jeg ikke er fylt 38 v termin..
For meg blir det utrolig vanskelig å reise til Danmark el Sverige for NIPT test..hvis jeg kunne tatt blodprøver her og sendt videre hadde jeg glatt gjort det og betalt det som det kostet..for min egen trygghetsfølelse om at ting var greit..
Skal på privat ul neste uke, håper alt ser bra ut..men hvis gyn ser noe som ikke ser normalt ut får man henvisning videre eller hva?

Da har jeg vært på riksen, og ultralyd var bra. Husker ikke tallene da han sa de såpass fort, men de var veldig bra. Nå er det bare å vente på svar på blodprøvene.
Spurte om NIPT, og jordmoren sa at det var blitt tillatt i Norge, til kvinner over 38, men det var ikke avgjort hvilket sykehus som kunne ta testene. «Når du får neste barn kan jeg tilby deg den testen» sa jordmoren, da lo jeg godt:joyful:

Jeg har tatt KUB test på riksen. Ultralyd så bra ut og resultatet var bra. Da forventet jeg å få et brev i posten når svar på blodprøve var klar men de ringte fra riksen. Blodprøven var ikke bra. Vi fikk da tilbud om fostervannsprøve. Etter å ha lest dag og natt om emnet så bestemte vi oss for å ta NIPT test i utlandet først. Denne gir et langt riktigere svar enn KUB testen og er uten risiko. Legen på riksen syntes det var et fornuftig valg og han ga meg gode råd. Det er ganske utrolig at dette ikke er et tilbud i Norge. Her har det vært stor bekymring og mange tårer. Skal ta NIPT test til uka og da går det en uke til før jeg får svar ganske skummelt synes jeg!

Jeg har tatt KUB test på riksen. Ultralyd så bra ut og resultatet var bra. Da forventet jeg å få et brev i posten når svar på blodprøve var klar men de ringte fra riksen. Blodprøven var ikke bra. Vi fikk da tilbud om fostervannsprøve. Etter å ha lest dag og natt om emnet så bestemte vi oss for å ta NIPT test i utlandet først. Denne gir et langt riktigere svar enn KUB testen og er uten risiko. Legen på riksen syntes det var et fornuftig valg og han ga meg gode råd. Det er ganske utrolig at dette ikke er et tilbud i Norge. Her har det vært stor bekymring og mange tårer. Skal ta NIPT test til uka og da går det en uke til før jeg får svar ganske skummelt synes jeg!
Lykke til!

Vi tok testen på Barnmorskehuset i Gøteborg. Veldig flinke og hyggelige jordmødre som tok en grundig UL før testen. Testen kostet 7000 NOK, vi fikk svar på prøvene i løpet av en uke. Fikk også vite kjønn via blodprøvene

http://www.barnmorskehuset.se/

Back
Topp