Nipt test resultat - ufullstendig pga "low fetal fraction"

Safir91

Flørter med forumet
Jeg var 13 uker da tok testen, panorama utvidet på ultralydklinikken i Danmark. Synes det er rart at jeg som var 13 uker på vei ikke fikk nok dna :/ har BMI på 37 så kan nok være derfor. Hadde vel 2,7% fetal fraction. Noen som har vært gjennom det samme? Lurer på om det er noe vits å ta ny. Tenker kanskje en annen type test i så fall? Blir litt nervøs.

Prat med dem, og hør hva de tenker...?

Vi opplevde dette med tvillingene. Tok da prøven i Sverige og fikk ufullstendig på første som var ca uke 10 tror jeg. Skulle da komme tilbake etter en uke eller noe for å ta ny men denne fikk det samme resultatet. De kunne ikke helt forklare det. Jeg syns det var litt skummelt, men ultralydene så bra ut så da roet jeg meg med det. To friske raske barn i dag:)

Det står noe på nettsiden dems om vekt, mener jeg fant en scala i forhold til hvor mange som fikk svar i forhold til vekt og mener på det ikke var snakk om så veldig mye. Hvis du ikke får svar på noe så får du ny test uten kostnad, men hvis du fikk svar på noe, men ikke alt så får du ikke det såvidt jeg skjønte.

Det handler vist om at mengden foster dna i blodet må være så så mye i forhold til mors og om man er større har man større blodvolum.

Jeg har også en bmi på 37 og i følge tabellen fikk 93,9% av 921 prøver et svar. Så 56 stk fikk ikke svar. Jeg har ikke tatt testen da, men har lyst, det blir sykt kjipt da å betale 8k for ingenting.

Det står noe på nettsiden dems om vekt, mener jeg fant en scala i forhold til hvor mange som fikk svar i forhold til vekt og mener på det ikke var snakk om så veldig mye. Hvis du ikke får svar på noe så får du ny test uten kostnad, men hvis du fikk svar på noe, men ikke alt så får du ikke det såvidt jeg skjønte.

Det handler vist om at mengden foster dna i blodet må være så så mye i forhold til mors og om man er større har man større blodvolum.

Jeg har også en bmi på 37 og i følge tabellen fikk 93,9% av 921 prøver et svar. Så 56 stk fikk ikke svar. Jeg har ikke tatt testen da, men har lyst, det blir sykt kjipt da å betale 8k for ingenting.
Kjipt å være en av de, hvis jeg tar den på nytt så sa de at ca 70% fikk svar. Tror jeg må ta den på nytt og se, og håpe på bra resultat. Hvis ikke så burde jeg kanskje ta en annen type test, vet ikke helt.

Ja de tilbyr pengene tilbake eller ny test. :)

Ja det var helt opp til meg. De sa de tror de får det til neste gang. Problemet er at da er jeg ganske langt på vei, og evt fostervannsprøve osv osv kommer jo til å ta ukesvis.

Jeg ser den. Jeg ville nok tatt den uansett, men tidlig ultralyd skal jo også kunne avdekke eventuelle større avvik, så forhåpentligvis er det jo ingenting heller.. du får vel sannsynligvis svar før OUL likevel, da..? Selv om det ville vært mer ideelt å få tidlig svar, liksom..

Jeg ser den. Jeg ville nok tatt den uansett, men tidlig ultralyd skal jo også kunne avdekke eventuelle større avvik, så forhåpentligvis er det jo ingenting heller.. du får vel sannsynligvis svar før OUL likevel, da..? Selv om det ville vært mer ideelt å få tidlig svar, liksom..
Ja den tidlige var kjempefin. Nakkefold var godt innenfor normalen. Pga ferie osv så tar alt lengre tid, siden vi ikke er hjemme. Typisk

Back
Topp