NIPT test i utlandet? Erfaringer, hvordan gjøre det?

CAA

Glad i forumet
Himmelbarn
Februarbarna 2023
Hei. Er det noen som har gjort NIPT test i utlandet?

hvordan gjør man det, fremgangsmåte, og hva koster det ?

Setter pris på svar ❤️❤️

Jeg bestilte time hos Ultralydklinikken og reiste til Ålborg (nærmest og mest praktisk for meg, de har avdelinger i hele Danmark) i januar 2020. Fikk en grundig ultralyd, bilder, blodprøve, og en grundig gjennomgang av hva de sjekket. Blodprøven ble sendt til USA, og så ringte klinikken ca en uke etterpå med resultatet foruten kjønn. Hele analyserapporten inkludert kjønn ble så sendt på mail etter praten på telefon. Jeg husker ikke hva jeg betalte, men det er prisliste på nettsida: https://www.ultralydklinikken.dk/

Da covid19 startet, begynte de også å tilby å sende prøvetakingskit med DHL. Man må da finne noen som kan ta blodprøve av en, men slipper da å reise noe sted.

Det er også mulig å reise til Sverige, for mange er sikkert det lettere.

Vi tok også hos Ultralydklinikken og tok en helgetur til København. Dette var i slutten av november, så vi rakk det akkurat mens det fortsatt var "normale tilstander" og omikron hadde ikke dukket opp enda. Vet flere har god erfaring med å bestille test-kit og ta prøven hos fastlege og sende det avgårde. De tar forøvrig privat NIPT flere steder i Norge nå også, men der sjekker de ikke for kjønn og de utvidede testene som de kan ta i DK/SE.
Lykke til :)

Bestilte igjennom Eddalabs i Sverige i høst. Fikk tilsendt kit i posten med instruksjoner. Veldig enkelt og greit. Fikk legekontoret til å ta blodprøve etter en samtale med fastlegen. Helt uproblematisk. Betalte vel rundt 7500..

Back
Topp