NIPT test- hvor lang ventetid på resultatet?

Var det under "prøvesvar" på Helsenorge svaret ble gitt?
 
Jeg skal ta NIPT test på torsdag og i brevet fra sykehuset står det at svaret kommer på helsenorge etter 1-2 uker. Søstra mi tok NIPT test i fjor og fikk resultatet mens hun var på sykehuset. Hun bor i en annen landsdel enn meg. Så det kommer vel an på hvor du bor også.
 
Sniker. Tok privat i utlandet (tok testen hjemme, men sendt til utlandet). Tok ca 2 uker. Midt i romjula. :p
 
Så fint med så mange svar :) Sendte de en mail gjennom NIPT-skolen og Eddalabs og spurte om jeg kunne forvente noe forsinkelse pga påske, og da var svaret at jeg måtte belage meg på et par dager ekstra ventetid. Skjønner ikke hvorfor jeg alltid skal krisemaksimere så innmari.. føler jeg ikke har slappa av enda dette svangerskapet annet enn akkurat når jeg tar UL og har sett hjertet banke 3 ganger. Føler at om testen er grei så kan jeg kanskje senke skuldrene litt. Det hadde bare vært så deilig :Heartred
 
På sus stvg får man brev tilsendt pr post- men en kan ringe inn etter 1 uke å få svaret muntlig på tlf for å slippe å vente på post.

Går nok raskere i Bergen, iom det er der der prøvene fra vestlandet blir analysert :)
 
Jordmor på Ahus sa vi skulle få svaret på Helsenorge, så rart med ulike beskjeder! Har du fått ditt svar derifra per post? :)
Her får vi brev i posten men det kan leses på Helse-Norge fra de sender det. Så kan jo være det er sånn på a-hus også? Da blir jo begge beskjedene riktig :happy: Finner de noe på prøven ringer de.
 
Back
Topp