Dere som bestilte NIPT test eller kjønnstest til å ta hjemme og sende per post, hvor bestilte dere det fra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ultralydklinikken i Danmark
Gendia her også, men ville valgt en annen hvis jeg skulle hatt flere barn.
Da er det faktisk bare 500 i forskjell. Jeg valgte Gendia fordi de analyserer på egen lab. Tenkte det ville spare tid. Ultralydklinikken skrev at de hadde begrenset åpningstid nå i sommer. Jeg har lest så mye bra om Gendia i forskjellige forum, at det har gått så raskt og greit. For min del tok det lang tid, og selv om de svarer raskt på mail, så er kommunikasjonen tidvis uklar og utydelig. De orket heller ikke å prioritere prøven min da den endelig kom fram til dem, selv om den stod i fare for å bli for gammel. «Da fikk vi bare ta en ny», liksom. Med nye uker med venting. Så nei, jeg ble ikke overbegeistret. Heldigvis ble ikke prøven ødelagt, og resultatet var helt supertAv ren nysgjerrighet, hvorfor det?
Må si jeg var veldig fornøyd med ultralydklinikken i danmark da. Veldig bra kundeservice, men mulig det er litt dyrere for nipt der kontra Gendia. Jeg måtte betale 5800 kr for den billigste nipt-kitet. Tok 10 dager å få svar etter jeg sendte blodprøven med DHL til USA.
Er det lov å sende prøver utenlands nå, siden Nipt ble vedtatt tillatt i Norge?
Nice Vet mange gjorde det «ulovlig» før, men hvis det er lov nå så er det jo kanskje pris som avgjør? Vet ikke hvor mye det koster i Norge, jeg?Jeg gjorde det
Nice Vet mange gjorde det «ulovlig» før, men hvis det er lov nå så er det jo kanskje pris som avgjør? Vet ikke hvor mye det koster i Norge, jeg?
Det er lov i Norge nå, men siden det ikke er kommet retningslinjer for hvordan de skal ta prøvene er det fortsatt straffbart for leger å ta prøvene dessverreNice Vet mange gjorde det «ulovlig» før, men hvis det er lov nå så er det jo kanskje pris som avgjør? Vet ikke hvor mye det koster i Norge, jeg?
Det er lov i Norge nå, men siden det ikke er kommet retningslinjer for hvordan de skal ta prøvene er det fortsatt straffbart for leger å ta prøvene dessverre