NIPT test eller ikke?

Mammahjerter

Flørter med forumet
Vurderer nipt test men er også usikker på om det er verdt kostnaden.
Tryggheten er fin å ha, men sannsynligheten for at noe er galt er jo liten.
Fordelen å ta nipt test for meg blir isåfall at jeg finner ut før jeg er så langt på vei at jeg har kjent liv og er tilknyttet på en helt annen måte.

Hva er deres tanker? Flere som vurderer nipt test?
 
Vurderer nipt test men er også usikker på om det er verdt kostnaden.
Tryggheten er fin å ha, men sannsynligheten for at noe er galt er jo liten.
Fordelen å ta nipt test for meg blir isåfall at jeg finner ut før jeg er så langt på vei at jeg har kjent liv og er tilknyttet på en helt annen måte.

Hva er deres tanker? Flere som vurderer nipt test?
skal ta den i uke 11, men får den dekket pgr av alder dette året, med forrige betalte vi selv og gikk privat. Synes det var betryggende å vite at alt var normalt. Så hadde også tatt den på nytt nå hvis den ikke hadde vært inkludert.
 
Tok med første og skal også denne gangen privat :D For meg er det verdt det, da det gir meg veldig ro i sjelen
 
Nå får jeg den pga alder, så skal ta. For 4 år siden når jeg var gravid med nr 2 tok vi den i Sverige. Er jo alltid andre ting som kan være galt, men man får hvertfall en trygghet for det den testen sjekker for :happy:
 
Jeg er veldig usikker på om vi skal ta eller ikke. Jeg er jo "bare" 31 når lille blir født, men kjenner på litt panikk for at noe skal være galt. Samtidig betrygger det meg litt at jeg har tatt kromosomanalyse uten funn, selv om det ikke har så mye å si for trisomiene.
 
Prøvd å snakke med jm om det? Mulig du kan få henvisning pga angst, tok det selv sist fordi det var avvik på oul
 
Back
Topp