Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei
Klinikken i danmark kan sende kit men jeg må finne noen som kan ta blodprøven av meg. Fastlegen er streng og vil ikke. Finner ingen andre steder. Tips til hvor jeg kan ta blodprøven?
setter pris på svar
Sendte medicus mail håper jeg får tatt blodprøven derJeg bor i Stavanger, men her har både Aleris og Medicus lovet å ta blodprøven hvis de på fastlegekontoret ikke kunne. Da ønsket de at jeg også skulle booke ultralyd samme dag før blodprøven. Ultralyden koster rundt 1000 kr her pluss 300 kr for å ta selve blodprøven.
Jeg ville likevel ringt og mast på legekontoret en gang til. Jeg har ikke hørt om noen andre legekontor som har sagt nei til dette. Altså, det er jo lovlig i Norge fra 1. juli og du tar med utstyret du trenger dit, så skjønner ikke hvordan de kan nekte deg det.
Lykke til!
De har blitt veldig strenge alle sammen tror jeg har fått streng beskjed. Medicus har jeg ikke fått svar fra enda.Fikk noen av dere tatt blodprøven her i Oslo? Har hørt at flere har fått nei... så vil gjerne vite at det faktisk går før jeg bestiller kit
Det var å finne noen som kan ta blodprøver da... Takk for tips! Ser ut som jeg må til Danmark igjen.Ingen norske leger har lov til å rekvirere blodprøver til NIPT, selv om de skal sendes til analyse i utlandet. De kan miste lisensen, derfor er det nok svært vanskelig å finne noen som vil gjøre dette.
Jeg ville satset på gamle skolekamerater som jobber innen helse f.eks. Sykepleiere eller andre som gjør det som privatperson. Lykke til!
Ja dette er fra dem:Har du hørt med Dr.Dropin?
Så dumt... takk for oppdatering!Ja dette er fra dem:
Dette kan vi ikke hjelpe deg med, dessverre.
Med vennlig hilsen, Karoline
Dr.Dropin
Jeg bor i Stavanger, men her har både Aleris og Medicus lovet å ta blodprøven hvis de på fastlegekontoret ikke kunne. Da ønsket de at jeg også skulle booke ultralyd samme dag før blodprøven. Ultralyden koster rundt 1000 kr her pluss 300 kr for å ta selve blodprøven.
Jeg ville likevel ringt og mast på legekontoret en gang til. Jeg har ikke hørt om noen andre legekontor som har sagt nei til dette. Altså, det er jo lovlig i Norge fra 1. juli og du tar med utstyret du trenger dit, så skjønner ikke hvordan de kan nekte deg det.
Lykke til!
Min jordmor henviser meg for blodprøver så tror ikke hun klarer det selvHar du spurt jordmor i bydelen din? Jeg nevnte for min jordmor at jeg vurderte nipt via post, og hun virket villig til å ta en blodprøve i samme slengen som hun tok blodprøvene til første svangerskapskontroll. Mulig dette var litt før alt ble så himla strengt, men går an å høre?
Kan man ta niptesten i Sverige? Fra hvilken uke kan man ta denne testen? Er det andre tester man også bør ta? Første barnet så vil bare vite så mye som mulig
Kan hvem som helst ta prøven i Norge nå fra 01. Juli?
Min jordmor henviser meg for blodprøver så tror ikke hun klarer det selv