NIPT-svar

G-40316572

Første møte med forumet
Er det noen som har fått svar på NIPT? Hvilket sykehus tok dere prøven på? Hvor lang tid tok det å få svar? På hvilken måte mottok dere svaret?

Fikk tilbud om NIPT-test på grunn av lav PlGF, og tripper nå etter å få svar..
 
Tror det tar ca 10 dager for de fleste . Hva er PIGF?
 
Er det noen som har fått svar på NIPT? Hvilket sykehus tok dere prøven på? Hvor lang tid tok det å få svar? På hvilken måte mottok dere svaret?

Fikk tilbud om NIPT-test på grunn av lav PlGF, og tripper nå etter å få svar..
varierer fra sykehus til sykehus. Noen få sender svar i Helse-Norge, mens resten sender brev. De ringer bare de med positivt prøvesvar, altså utslag. Jeg tok på a-hus og der fant jeg svaret etter 8 dager digitalt inne på min journal. Men det kommer ikke noen varsling eller noe.
 
varierer fra sykehus til sykehus. Noen få sender svar i Helse-Norge, mens resten sender brev. De ringer bare de med positivt prøvesvar, altså utslag. Jeg tok på a-hus og der fant jeg svaret etter 8 dager digitalt inne på min journal. Men det kommer ikke noen varsling eller noe.
Det er så skremmende , for når de ringer så vet man hva dommen er .
 
Jeg tok prøven på Ullevål. Der sa de at ved negativt prøvesvar (ingen utslag) vil det ikke komme på Helsenorge, men kun via brevpost i postkassa etter ca. 2 uker. Det stemmer i og for seg, jeg har ikke fått et "offisielt" brev i innboksen på Helsenorge, men under "Pasientjournal" har de journalført brevet som nå er på vei til postkassa mi. Det tok nøyaktig én uke før brevet ble lagt inn i pasientjournalen min på Helsenorge, men jeg har ennå ikke mottatt noe i postkassa.

Ved utslag på nipt sa de at man blir oppringt etter 5-8 dager.
 
Jeg tok prøven på Ullevål. Der sa de at ved negativt prøvesvar (ingen utslag) vil det ikke komme på Helsenorge, men kun via brevpost i postkassa etter ca. 2 uker. Det stemmer i og for seg, jeg har ikke fått et "offisielt" brev i innboksen på Helsenorge, men under "Pasientjournal" har de journalført brevet som nå er på vei til postkassa mi. Det tok nøyaktig én uke før brevet ble lagt inn i pasientjournalen min på Helsenorge, men jeg har ennå ikke mottatt noe i postkassa.

Ved utslag på nipt sa de at man blir oppringt etter 5-8 dager.
Ah, takk for info, skal på Ullevål om et par uker :)
 
Jeg tok prøven på Ullevål. Der sa de at ved negativt prøvesvar (ingen utslag) vil det ikke komme på Helsenorge, men kun via brevpost i postkassa etter ca. 2 uker. Det stemmer i og for seg, jeg har ikke fått et "offisielt" brev i innboksen på Helsenorge, men under "Pasientjournal" har de journalført brevet som nå er på vei til postkassa mi. Det tok nøyaktig én uke før brevet ble lagt inn i pasientjournalen min på Helsenorge, men jeg har ennå ikke mottatt noe i postkassa.

Ved utslag på nipt sa de at man blir oppringt etter 5-8 dager.
Takk! Krysser fingrene for at de er så raske på St Olavs også. Fikk beskjed om 14 dager, men håper de tar i litt når de anslår ventetid :)
 
Jeg fikk negativt prøvesvar på NIPT (altså ingen avvik funnet) på Helsenorge ganske lenge før jeg fikk brev i posten om det samme. Bare t.o. i tilfelle du vil sjekke der også.

(Sniker fra oktober 24)
 
Jeg fikk negativt prøvesvar på NIPT (altså ingen avvik funnet) på Helsenorge ganske lenge før jeg fikk brev i posten om det samme. Bare t.o. i tilfelle du vil sjekke der også.

(Sniker fra oktober 24)
Hvor mange dager etter fikk du svar ?
 
Akkurat snart to mnder siden jeg tok Nipt på Porsgrunn sykehus. 2mai, og fikk svar 7mai tror jeg det var. Jeg var uheldigvis en av dem som blei ringt til. Trisomi 21 var diagnosen. Og det var inn på Rikshospitalet for fostervanndiagnostikk og morkakeprøve. Der var svaret også dessverre positivt. Så ble det bestemt og inn for fostervannsprøve også. Pga på ultralyd kunne ikke hun i Porsgrunn eller legen på Riksen se noen av markørene som de leiter etter. Den var også positiv... Da valgte vi og avbryte svangerskapet.. Og jeg var da ca 17-18 uker på vei. Det var veldig tøft!!!
 
Back
Topp